РОЗВИТОК ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ФІЗИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ
Анотація
У статті досліджено шляхи розвитку цифрової компетентності студентів у навчанні фізики та технічних дисциплін у закладах вищої освіти під час виконання навчального фізичного експерименту. Проаналізовані принципи цифровізації. Як приклад формування цифрової компетентності суб’єктів навчання під час навчання фізики і технічних дисциплін ми пропонуємо розглянути використання цифрових вимірювальних приладів під час виконання лабораторної роботи з дослідження процесу і стану поверхневої енергії рідин. Цифрове обладнання, застосування якого ми розглянули в статті, дає можливість безпосередньо вивчати натуральні об’єкти, розвивати практичні уміння і навики, здібності до самостійної роботи, цифрову компетентності. Таким чином, забезпечується практична спрямованість навчання, підвищення мотивації, формуються навички навчально-дослідницької діяльності, розвиваються фахова та предметна компетентності майбутніх фахівців з вищою освітою.
Посилання
Биков В. Ю. Цифрова гуманістична педагогіка відкритої освіти / В. Ю. Биков, М. Лещенко // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2016. – № 4. – С. 115–130. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2016_4_13 (дата звернення: 01.04.2019).
Гаврілова Л.Г., Топольник Я.В. Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як сучасні освітні феномени / Л.Г. Гаврілова, Я.В. Топольник // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2017. – № 5 – т. 61. – С. 1–14.
Денисов Д.В. От цифровой грамотности к цифровой компетентности / Д.В. Денисов // Педагогические и социологические аспекты образования : материалы Междунар. науч.-практ. конф., 24 апр. 2018 г. – Чебоксары: ИД «Среда», 2018. – С. 38–41.
Європейський досвід розвитку цифрової компетентності вчителя в контексті сучасних освітніх реформ / О. О. Гриценчук, І. В. Іванюк, О. Є. Кравчина, І. Д. Малицька, О. В. Овчарук, Н. В. Сороко. // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2018. – № 3 – т. 65 – С. 316–336.
Іваницький О.І. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів фізики в процесі самостійної роботи / О.І. Іваницький // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки – 2018. – № 1 (30). – С. 107–113. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vznu_ped_2018_1_21 (дата звернення: 09.10.2019).
Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018 – 2020 роки: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 67-р. – URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80/ed20180117#n23 (дата звернення: 27.09.2019).
Слюсаренко В.В. Методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт з оптики, термодинаміки та атомної фізики із новітнім обладнанням «PHYWE»: посібн. для вчителів фізики, учнів шкіл, наук.-пед. прац. та студ. фіз.-мат. фак. вищ. пед. навч. закл. / В.В. Слюсаренко, М.І. Садовий; за ред. М.І. Садового. Кіровоград: ПП «Халецький», 2013. – 4 с.
Трифонова О.М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід / О.М. Трифонова // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки – Кропивницький, 2018. – Вип. 173, ч. ІІ. – С. 221–225.
Sadovyi Mykola. Digitization of the experiment in natural sciences as a means of information and digital competence formation of specialists in professional education. // Modern Technologies in the Education System: monograph. – Katowice: Katowice School of Technology, 2019. – P. 203-210.