НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА

  • Василь Васильович Чубар Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5342-3547
  • Олена Володимирівна Беліченко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2034-4105
Ключові слова: методи активізації, навчально-пізнавальна діяльність, старшокласники, профільне навчання, технології виробництва

Анотація

Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва, які ще не одержали належного обґрунтування в педагогічній науці та практиці. За результатами дослідження автори прийшли до висновку, що ефективність навчально-пізнавальної діяльності старшокласників у процесі профільного навчання технологій виробництва підвищиться, якщо під час навчального процесу будуть логічно, послідовно і методично обґрунтовано використовуватись: методи активізації навчально-пізнавальної діяльності та засоби навчання за допомогою яких навчальний матеріал стане предметом активних розумових і практичних дій; морально-вольові та фізичні сили учнів для активної пізнавальної діяльності та розвитку їхніх здібностей; дидактично та психологічно обґрунтована організація навчального процесу, за якої старшокласники вчаться за бажанням і внутрішніми потребами; цілеспрямований розвиток мотивації навчальної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23. 11 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov. ua/laws/show/1392-2011-п (дата звернення 14. 04. 2018 р.)
Кільдеров Д.Е. Концептуальні підходи до розвитку трудового навчання: стан та перспективи / Д.Е. Кільдеров // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – №2. – С. 3-5.
Коберник О.М. Теорія і методика профільного технологічного навчання учнів в старшій школі : навч. посіб. / О. М. Коберник, А. І. Терещук. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2013. – 365 с.
Концепція профільного навчання в старшій школі. Наказ МОН № 1456 від 21 10 2013 р. // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2-10.
Корець М.С. Шляхи реалізації профільного технологічного навчання в старшій школі / М.С. Корець // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – №2. – С. 5-8.
Психологія: підручник / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гочарук та ін. за ред. Ю.Л. Трофімова. – 5-те вид., стер. – К.: Либідь, 2005. – 560 с.
Технології. Навчальна програма з технологій (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл. Наказ Міністерства освіти і науки України № 1407 від 23 жовтня 2017 року. // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – № 4. – С. 2-13.
Технології. Навчальна програма з технологій (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року. https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58970/
Чубар В.В. Авторське бачення шляхів реалізації освітньої галузі «Технології» / В.В Чубар // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2004. – № 2. – С. 21 - 23.
Чубар В.В. Використання активних методів у процесі профільного навчання старшокласників технологій виробництва / Василь Чубар // Наукові записки. – Випуск 10. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. / За заг. ред. М. І. Садового та ін. – Кропивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – С. 155–160.
Шамова Т.И. Активизация учения школьников / Т.И. Шамова. – М. : Педагогика, 1982. – 208 с.
Ягупов В.В. Педагогіка: навч. посібник / В.В. Ягупов – К.: Либідь, 2002. – 560 с.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Чубар, В. В., & Беліченко, О. В. (2018). НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 228-232. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/350