РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

  • Володимир Анатолійович Петренко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-4697-4631
  • Сергій Іванович Рябець Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7426-1217
Ключові слова: творчість школяра, творча активність, методи творчої активності, старшокласники, технологічна підготовка, Технології

Анотація

У статті розглянуто деякі методи стимулювання творчої активності учнів старшої школи на уроках Технологій в умовах переходу до нового змісту технологічної підготовки. Навчально-виховний процес з Технологій передбачає оволодіння старшокласниками особливими педагогічними методами творчої активності, до яких відносять метод мозкового штурму, синектики, фокальних об’єктів, морфологічного аналізу та ін. Зазначені методи творчої активності презентують технологію опрацювання інформації та пошуку нових ідей для розв’язання технічних творчих завдань. Акцентовано увагу на основних умовах реалізації деяких творчих методів стимулювання творчої активності в процесі технологічної підготовки. Такими умовами зокрема, є підведення учнів до творчого розв’язку ідеї, стимулювання учнів до використання набутих загальнотеоретичних і політехнічних знань для розв’язання технічних творчих завдань, використання педагогічних прийомів та методів стимулювання творчої активності учнів при виконанні поставлених перед ними завдань на уроках Технологій тощо.

Посилання

Алексеев В.Е. Организация технического творчества учащихся / Алексеев В.Е. – М.: Высшая школа, 1984. – 46 с.
Алфімов Д.В. Лідерські якості особистості школяра / Д.В. Алфімов // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2013. – Вип. 33. – С. 446 – 451.
Бех І.Д. Біля витоків сутності особистості / І.Д. Бех // Шлях освіти. – 1999. – № 2. – С. 10 – 14.
Выготский Л.С. Психология искусства / Выготский Л.С. – М.: Педагогика, 1987. – 344 с.
Кравченко Т. Використання творчих методик на уроках трудового навчання / Т. Кравченко, О. Коберник // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2015. – № 2. – С. 28 – 31.
Моляко М.А. Психологическая система творческого развития ученика / М.А. Моляко. // Інноваційні технології навчання обдарованої молоді : матеріали ІX Міжнародної науково-практичної конференції, 7–8 грудня 2017 року, м. Київ. – 2017. – С. 231 – 235.
Нагайчук О.В. Теорія і методика інтелектуального розвитку підлітків у процесі проектно-технологічної діяльності: навч.-метод. посіб. / Нагайчук О.В. – Умань: СПД Жовтий, 2011. – 222 с.
Пономарев Я.А. Психология творчества / Пономарев Я. А. – М.: Наука, 1976. – 288 с.
Руденко І.В. Інтерактивні технології формування творчої активності підлітків / І.В. Руденко // Мистецтво і освіта. – № 4(78). – 2018. – С. 40 – 45.
Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: підручник / Сисоєва С.О. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с.
Технології. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи (авт.: А. Терещук та інші). затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/tech-st-ak.pdf.
Холоденко В. О. Сутність, зміст та структура творчої активності особистості / В.О. Холоденко // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Серія «Психолого-педагогічні науки» / за заг. ред. проф. Є.І. Коваленко. – Н.: НДУ ім. М. Гоголя, 2017. – № 1. – С. 84 – 88.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Петренко, В. А., & Рябець, С. І. (2018). РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 155-158. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/335