ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

  • Петро Михайлович Малежик Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-6816-988X
Ключові слова: готовність до професійної діяльності, фахівці з інформаційних технологій, технічна компетентність, комп’ютерні технології, інтегроване навчання, міждисциплінарні зв’язки

Анотація

У статті аналізується проблема визначення структури готовності майбутнього ІТ-фахівця до професійної діяльності. В дослідженні визначено такі ознаки готовності майбутнього ІТ-фахівця до діяльності: позитивне ставлення до вибраної професії; наявність спеціальних знань, умінь і навичок; сформованість професійно важливих якостей; здатність до самостійної творчої роботи, професійної та індивідуальної діяльності; володіння методами наукового пізнання, здатність до інноваційної діяльності; схильність до постійного саморозвитку і самоосвіти; здатність до рефлексії; сформованість відповідних психологічних якостей особистості, рис характеру, що проявляються в особливому стилі професійної діяльності. Показано, що інтеграція змісту сприяє реалізації наступності і здійсненню органічного зв’язку, як в часовому вимірі, так і у вимірі на рівні міждисциплінарних зв’язків. Виокремлено рівні інтеграції змісту технічної освіти та виявлено їх функції, які необхідні для формування цілісного сприйняття професійної діяльності.

Посилання

Бодненко Т.В. Професійно-орієнтоване навчання технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних систем: монографія / Т.В. Бодненко. – Черкаси: Видавництво «ІнтролігаТОР», 2016. – 372 с.
Войтович І.С. Професійно-орієнтована технічна підготовка майбутніх учителів інформатики. Монографія. – Київ: РВВ НПУ імені М.П.Драгоманова, 2013. – 352 с.
Дубасенюк О.А. Теорія і практика професійної виховної діяльності педагога: Монографія / О.А.Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім.. Івана Франка, 2005. – 367 с.
Корчевский Д.О. Теоретико-методичні основи інтеграції змісту практико-технічної підготовки фахівців з комп’ютерної графіки і дизайну: дис… д-ра пед.. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (технічні дисципліни) / Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова. – Київ, 2004. – 551 с
Мороз О.Г. Підготовка майбутнього вчителя: зміст та організація / О.Г. Мороз, В.О. Сластьонін, Н.І. Філіпченко. – К.: Педагогіка, 1997. – 168 с.
Самарин Ю.А. Очерки психологии ума. Особенности умственной деятельности школьников / Ю.А.Самарин ; под. ред.. Г.А. Неценко, З.Г. Найденовой. – [2-е узд., испр.]. – Гатчина : Ленингр. обл. ин-т економики и финансов, 2009. – Вип.25,Ч. 3. – С. 53 – 60.
Ткачук Г.В. Практично-технічна підготовка майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання: монографія. Умань: Вид-тво, 2018.
Чапаев Н.К. Структура и содержание теоретико-методологического обеспечения педагогической интеграции: дис…. д-ра пед. наук: 13.00.01 / Чапаев Н.К. – Екатеринбург, 1998. – 568 с.
Шадриков В.Д. Проблеми системогенеза профессиональной деятельности / В.Д. Шадриков. – М.: Наука, 1982. – 186 с.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Малежик, П. М. (2018). ВИЗНАЧЕННЯ СТРУКТУРИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 130-135. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/329