СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Ключові слова: фахова підготовка, професійна культура, студенти технічних спеціальностей, активні методи навчання, розвиток професіоналізму

Анотація

В статті розглядаються сутність поняття «професійна культура» щодо фахівців технічного профілю та особливості її формування. Проаналізовані підходи до визначення поняття професійної культури. Визначені складові професійної культури фахівців технічного профілю: мотиваційна, когнітивна, діяльнісна. Метою розвитку мотиваційної складової є формування ціннісного ставлення до фахової діяльності. в процесі розвитку когнітивної складової відбувається формування індивідуальної професійної сутності студента. В процесі розвитку діяльнісної складової професійної культури здійснюється відпрацювання практичних навичок професійної діяльності. Наведені методичні рекомендації щодо  розвитку професійної культури в процесі підготовки фахівців технічного профілю. Звернено увагу на важливість застосування активних технологій навчання в процесі підготовки фахівців технічного профілю з метою формування у студентів первинного досвіду майбутньої діяльності.

Посилання

Аніщенко О. В. Професійна культура / О. В. Аніщенко // Енциклопедія освіти / [Акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень]. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – С. 724-725.

Борейко Н. Ю. Педагогічні технології формування професійної культури фахівців інженерного профілю [Електронний ресурс]: / Н. Ю. Борейко. – Режим доступу: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/ KhPI-Press/12809/1/Elita_2010_27_3_Boreiko_Pedahohichni.pdf

Гриньова В. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний та методичний аспект): монографія / В. М. Гриньова. – Х.: Основа, 1998. – 300 с.

Исаев И. Теория и практика формирования профессионально педагогической культуры преподавателя высшей школы: [учеб. пособ.] / И. Ф. Исаев; [Московск. пед. гос ун-т; Белгородск. гос. пед. ин-т]. – М.; Белгород: [б. и.], 1993. – 219 с.

Ковалинська І. Створення умов для формування загальнокультурної компетенції студентів технічного фаху / І. Ковалинська //ВІСНИК НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. Випуск 1̕2010. – С. 182-185

Колісник-Гуменюк Ю. І. Формування професійної культури майбутніх фахівців народних художніх промислів / Ю. І. Колісник-Гуменюк // Освітологічний дискурс, № 2 (10) – 2015. – С. 150-158.

Пономарьов О. С. Формування професійної культури фахівців у системі завдань педагогіки вищої школи / О. С. Пономарьов // Наукові праці. – Миколаїв: МДГУ ім. П. Могили, 2006. – Т. 46. – Вип. 33, Педагогічні науки. – С. 43-47.

Різник Л. Окремі аспекти формування професійної культури майбутніх соціальних педагогів [Електронний ресурс]: Наукові конференції. / Любов Різник. – Режим доступу: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/87.

Рудіна О. М. Формування ціннісних орієнтацій старшокласників в умовах навчально- виховного процесу гімназії: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / О. М. Рудіна. – К., 2002. – 252 с.

Сабатовская И. Проблема профессиональной культуры в современной отечественной социологической литературе / И. С. Сабатовская // Вчені записки Харківського гуманітарного ун-ту «Нар. укр. академія». – 2002. – Т. 9. – С. 206-214.

Цзя Яочен Професійна культура як вектор успіху / Яочен Цзя // Innovative Solutions in Modern Science № 8(8), 2016 – С. 1-6.

Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Кобилянський, О. В., & Дембіцька, С. В. (2018). СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 120-122. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/325