ОКРЕМІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ НА ОСНОВІ РЕСУРСІВ ІНТЕРНЕТ

  • Василь Ярославович Гайда Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0003-3077-2311
Ключові слова: дослідницька компетентність, лабораторні роботи, освітній процес, методика навчання фізики, ресурси інтернет, критерії оцінювання

Анотація

У даній статті розглянута проблема реалізації практичної складової курсу фізики в основній школі відповідно до вимог критеріїв оцінювання учнів. Звертається увага на важливість, при формуванні в учнів дослідницької компетентності, опиратися на ресурси інтернет, особливо під час підготовки до лабораторних робіт. Аналізуються причини низької продуктивності роботи учнів під час реалізації практичної частини курсу фізики та пропонуються шляхи інтенсифікації цього процесу. Рекомендується пропонувати учням при підготовці до виконання лабораторних робіт використання ресурсів інтернет, зокрема авторського блогу. Даний ресурс сприятиме якісній підготовці учнів до виконання лабораторної роботи, поглибить теоретичні знання та посилить дослідницьку компетентність. Акцентується увага на питаннях самоконтролю та самостійності учнів за рахунок використання он-лайн тестів. Окреслено переваги використання ІКТ на уроці фізики в плані індивідуалізація навчання, зростання обсягу виконаних на уроці завдань та ін.

Посилання

Вергун І.В Активізація пізнавальної діяльності учнів навчання фізики в умовах розвитку інформаційного суспільства / І.В. Вергун., М.І. Садовий // Технології компетентнісно-орієнтованого навчання природничо-математичних дисциплін: матер. Всеукр.студ. наук.-практ. конф., м. Херсон, 14-15 квітн. – Херсон, 2016. С. 12 14.
Гайда В.Я. Зошит для лабораторних робіт. 7 клас. / В.Я. Гайда, М.А. Шемеля. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин Я.І., 2018. – 40 с.
Галатюк Ю.М. Дослідницька робота учнів з фізики / Ю.М. Галатюк, В.І. Тищук. Х. : Вид. група «Основа» : «Тріада +», 2007. – 192 с.
Головань М.С. Сутність та зміст поняття «дослідницька компетентність» / М.С. Головань // Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: зб. наук. пр. – Кривий Ріг : Вид. відділ НМетАУ, 2012. – Вип. VII. – С. 55 62.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 року). – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.
Закон України «Про загальну середню освіту». – Режим доступу: https://dneprtest.dp.ua/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=45%3Azakonprozagserosvitu&catid=37%3Alaws
Ліскович О. В. Актуальні питання методики формування предметної та інформаційно-комунікаційної компетентності учнів основної школи у процесі вивчення фізики. / О. В. Ліскович // Збірник наукових праць. Педагогічні науки (Херсонський державний університет). 2012. Вип. 62. С. 116 122.
Мартинюк О. С. Методологічні проблеми впровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій та інноваційних методик. / О. С. Мартинюк // Формування самостійної пізнавальної діяльності учнів та студентів при вивченні фізико-математичних дисциплін: матеріали Всеукр. наук.-практ. інтернет-конференції, м. Луцьк, 7–12 квіт. 2014 року Вежа-Друк, 2014. С. 82 – 85.
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізика. 7-9 класи (зі змінами, наказ МОН України від 29.05.2015 № 585).[Електронний ресурс]/ – К. : Освіта, 2013. – 32 с. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html.
Подопригора Н. В. Формування функціональних дослідницьких навичок під час розв’язування експериментальних задач. / Н. В. Подопригора// Фізика і астрономія у сучасній школі. – 2013. № 4. – С. 11-15.
Садовий М. І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики. Навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл. / М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова. – Кіровоград : ПП «Центр операт. поліграфії «Авангард», 2013. – 252 с.
Садовий М. І. Перспективи застосування ІКТ при навчанні фізики для підвищення якості освіти / М. І. Садовий, О. М. Трифонова // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. Луцьк, 2013. № 2 (додаток 2) – Тематичний випуск: «Науково-методичні засади управління якістю освіти у вищих навчальних закладах». C. 428 434.
Хомутенко М. В. Організація самостійної діяльності учнів в умовах хмарно орієнтованого навчального середовища з фізики. / М. В. Хомутенко // Всеукраїнська науково-практична конференція «Особливості підвищення якості природничої освіти в умовах технологізованого суспільства». Збірник тез доповідей. Миколаїв, 2015. С. 194 197.
Шарко В. Д. ВЕБ-КВЕСТ як технологія навчання фізики учнів основної і старшої школи / В. Д. Шарко, В. М. Трусобородська // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі, Херсон, 15-16 вересня 2016 р. Херсон : Вид-во ХНТУ, 2016. С. 147 149.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Гайда, В. Я. (2018). ОКРЕМІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ДО ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ НА ОСНОВІ РЕСУРСІВ ІНТЕРНЕТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 71-75. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/318