ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Олена Михайлівна Трифонова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка http://orcid.org/0000-0002-6146-9844
Ключові слова: інформаційно-цифрова компетентність, рівень сформованості компетентності, освітній процес, підготовка фахівців, комп’ютерні технології

Анотація

У статті висвітлено основні проблеми визначення рівня сформованості інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх фахівців комп’ютерних технологій та аналіз її у студентів першого курсу спеціальності «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)». Єдиного підходу до визначення рівня тієї чи іншої компетентності на сьогоднішній день не сформовано. Немає спільної думку науковців щодо розробки педагогічних матеріалів, які б забезпечили моніторинг рівня сформованості компетентності. Відносно новою ключовою компетентністю, що стала особливо актуальною в умовах цифровізації суспільства, є інформаційно-цифрова компетентність. Нами визначені складові інформаційно-цифрової компетентності, запропоновано анкету для виявлення рівня її сформованості. У статті представлено експериментальні результати визначення рівня сформованості інформаційно-цифрової компетентності у майбутніх фахівців комп’ютерних технологій на момент вступу на перший курс закладу вищої освіти.

Посилання

Адаев И. А. Критерии и показатели уровня сформированности профессиональных компетенций в области научно-исследовательской деятельности у студентов педвуза. Фундаментальные исследования. 2014. № 5–2. С.328–331. URL: http://www. fundamental-research.ru/ru/article/view?id=33874 – (дата звернення: 04.04.2019).
Бодненко Т. В. Теоретико-методичні засади навчання дисциплін з автоматизації виробництва майбутніх фахівців комп’ютерних систем: дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02, 13.00.04 / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2017. 453 с.
Вознюк А. В. Педагогическая синергетика : монография. Житомир : Изд-во ЖГУ им. И. Франко, 2012. 812 с.
Кашкарова Е. А. Диагностика профессиональных компетенций при подготовке бакалавров в области физического образования : дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / ФГБОУВПО «Российский государственный педагогический университет им. А.И. Герцена». Санкт-Петербург, 2015. 189 с. URL: http://nauka-pedagogika.com/pedagogika-13-00-02/dissertaciya-diagnostika-professionalnyh-kompetentsiy-pri-podgotovke-bakalavrov-v-oblasti-fizicheskogo-obrazovaniya#ixzz5kP8oKAfX (дата звернення: 07.04.2019).
Мирошин Д. Г. Оценка уровня сформированности профессиональных компетенций студентов по техническим дисциплинам. Современная педагогика. 2015. № 2. URL: http://pedagogika.snauka.ru/2015/02/3313 (дата звернення: 04.04.2019).
Мислицька Н. А. Навчання фізики на засадах пропедевтичного підходу у формуванні методичної компетентності майбутнього вчителя фізики : дис. ... докт. пед. наук : 13.00.02 / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ, 2018. 448 с.
Новая философская энциклопедия : в 4 т. / Ин-т философии РАН; Нац. общ.-науч. фонд; председатель науч.-ред. совета В. С. Степин. 2-е изд., испр. и доп. М. : Мысль, 2010. URL: https://iphlib.ru/greenstone3/ library/collection/newphilenc/document/HASH2824151493bd42e9d37028 (дата звернення: 04.04.2019).
Пінчук О. П., Жук Ю. О. Оцінювання рівня сформованості предметних компетентностей учнів основної школи методом семантичного диференціала в процесі навчання фізики. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Педагогічні науки. 2008. Вип. 12. С. 120–127.
Садовий М. І. Еволюція та розвиток засобів автоматизованої обробки текстильних матеріалів у процесі фахової підготовки студентів. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173, Ч. ІІ. С. 168–174.
Садовий М. І. Якість професійної підготовки майбутніх вчителів фізики. Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентнісного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю : програма та реферативні матер. міжнар. наук. Інтернет-конф., Кам’янець-Подільський, 27 - 28 вересня 2017 р. Кам’янець-Подільський, 2017. С. 6–7.
Соціолого-педагогічний словник / За заг. ред. В.В. Радула. 2-е вид. Харків : Мачулін, 2015. 444 с.
Толковый словарь русского языка / Под ред. Д.Н. Ушакова. М. : Гос. ин-т «Сов. энцикл.»; ОГИЗ; Гос. изд-во иностр. и нац. слов., 1935–1940. Т. 4. URL: https://biblioclub.ru/?page=dict&dict_id=117 (дата звернення: 04.04.2019).
Трифонова О. М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173. Ч. ІІ. С. 221–225.
Трифонова О. М. Окремі проблеми підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті : зб. матер. VІ Міжнар. наук.-практ. онлайн-інтернет конф., Кропивницький, 19-20 квітня 2018 р. Кропивницький, 2018. С. 107–109.
Философский энциклопедический словарь / Гл. ред.: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов. М. : Сов. энциклопедия, 1983. 840 с.
Філатова Ю. С. Використання тестування для перевірки сформованості предметних компетентностей студентів педагогічних навчальних закладів. Засоби навчання та науково-дослідної роботи : зб. наук. пр. Вип. 26. С. 144–149.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Трифонова, О. М. (2019). ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 128-135. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/286