ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ключові слова: готовність, готовність до професійної діяльності, мотиваційна готовність, мотиваційна готовність до професійної діяльності, мотивація

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність формування мотиваційної готовності як складової професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи; розкрито сутність понять «готовність», «готовність до професійної діяльності», «мотиваційна готовність», «мотиваційна готовність майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності»; описано структуру мотиваційної готовності майбутніх учителів початкової школи до професійної діяльності; проаналізовано психолого-педагогічні засади формування мотиваційної готовності майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності; з’ясовано домінантні фактори вибору професії вчителя початкових класів; визначено основні показники сформованості мотиваційної готовності майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності; схарактеризовано мотиваційну готовність майбутніх учителів початкових класів до професійної діяльності як складний процес взаємодії потреб, інтересів, стимулів, настанов, ціннісних орієнтацій, мотивів, що дозволяє фахівцеві ефективно здійснювати педагогічну діяльність.

Посилання

Афанасенкова Е. Л. Мотивы обучения и их изменение в процессе обучения студентов вуза: автореф. дис. … канд. психол. Наук : 19.00.07. Москва, 2005. 23 с.
Балл Г. О., Перепелиця П. С. Формування готовності до професійної праці у контексті гуманізації освіти. Психологічні аспекти гуманізації освіти : книга для вчителя / за ред. Г.О. Балла. Київ-Рівне, 1996.С. 78–90.
Дмитерко-Карабин Х. М. Мотиваційна готовність до професійної діяльності як психологічна проблема. Філософія, соціологія, психологія : збірник наукових праць. Івано-Франківськ: Вид-во «Плай» Прикарпатського ун-ту, 2004. Вип. 9. Ч.2. С.23–32.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремінь. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Ефимова О. В. Мотивационная готовность студентов колледжа к профессиональной деятельности. Вестник Псковского государственного университета. Социально-гуманитарные и психолого-педагогические науки. Псков, 2009. № 7. С. 166–167.
Івлєва О. М. Критеріально-орієнтоване тестування в системі формування професійної готовності вчителя початкових класів : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Ізмаїл, 2001. 195 с.
Клімова Д. В. Проблема мотиваційної готовності до професійної діяльності у психології. Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету : збірник наукових праць. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. С. 133–135.
Онищенко І. В. Інформаційно-комунікаційне педагогічне середовище як засіб формування мотивації до професійної діяльності в майбутніх учителів початкових класів. Інформаційні технології в освіті. 2014. № 18. С. 96–104.
Професійна освіта : словник / уклад.: С. У. Гончаренко, І. А. Зязюн, Н. Г. Ничкало та ін. Київ : Вища школа, 2000. 380 c.
Психологический словарь / авт.-сост. В. Н. Копорулина, М. Н. Смирнова, Н. О. Гордеева, Л. М. Балабанова; под общ. ред. Ю. Л. Неймера. Ростов-на-Дону : Феникс, 2003. 640 с.
Психологічна енциклопедія / авт.-упор. О. М. Степанов. Київ : Академвидав, 2006. 424 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Онищенко, І. В. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 40-43. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/265