ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація
У статті визначено особливості навчання іноземної мови дітей ООП Охарактеризовано специфіку труднощів, які викликає порушення слуху та зору у процесі навчання іноземної мови. Відзначено, що під час занять з іноземної мови зі студентами з особливими освітніми потребами в на перше місце висувається завдання щодо розвитку мислення, пам’яті, мовлення, активізації пізнавальної діяльності. Використовуючи інформаційно-комунікаційні технології, студенти з особливими освітніми потребами із задоволенням та бажанням опановують іноземну мову. Застосування ігрових програм, перегляд відеофільмів, аудіозаписів допомагає студентам швидше та легше запам’ятовувати запропонований викладачем матеріал. Завдяки цьому в студента виникає відчуття, що його зусилля не марні. Навчити дитину з особливими освітніми потребами іноземної мови – це складний і тривалий процес. Відзначено, що людина з обмеженими можливостями може відчувати певні труднощі в процесі вивчення іноземної мови, наприклад, труднощі із засвоєнням нових лексичних одиниць, граматичних та синтаксичних конструкцій, аудіюванням (труднощі фонематичного характеру унеможливлюють диференціацію схожих звуків). Але навчання іноземної мови студентів з порушеннями здоров’я сьогодні є особливо актуальним через те, що в наш час не стільки важливо дати студенту якомога більший багаж знань, скільки забезпечити його загальнокультурний, особистістний і пізнавальний розвиток, озброїти таким важливим умінням, як уміння вчитися. Підкреслюється, що наявність лише одного студента з особливими освітніми потребами в групі вже потребує вже потребує особливої уваги викладача, внесення різноманітних змін у перебіг навчального процесу та застосування відповідних підходів. Зазначено, що необхідним також є спрямування навчання іноземних мов учнями з особливими потребами на формування вмінь мовленнєвої поведінки в ситуаціях, що відображають комунікативну діяльність, засобами інтерактивних технологій та ІКТ.
Посилання
Кузьменко Л. В. Особливості навчання англійської мови студентів з дислексією у вищій школі. Науковий вісник Ужгородського університету, серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. № 1 (44). С. 123–127.
Лінгводидактичні засади навчання іноземних мов у закладах вищої педагогічної та загальної середньої освіти : моногр. / відп. за вип. М. М. Сідун, Т. К. По-лонська. Мукачево : МДУ, 2018. 342 с.
Малахова О. С.. Використання сучасних інфор-маційних технологій у навчанні іноземних мов студентів з особливими освітніми потребами. Інноватика у виховній роботі. 2008. № 8. С. 56–61.
Методичні рекомендації щодо викладання іноземних мов у 2018/2019 навчальному році. Старт «Нової української школи» : Лист МОН України від 03.07.2018 р. № 1/9 415 URL: https://www.schoollife.org.ua/metodychnirekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-inozemnyh-mov-u-2018-2019-navchalnomurotsi
Олійник І. А. Методичні підходи до навчання студентів з порушеннями слуху іноземних мов. Освітологічний дискурс. 2006. № 1-2 (16-17). С. 132–141.
Павленко О. В. Формування іншомовної кому-нікативної компетентності студентів з вадами зору. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2016. № 151. С. 187–191.
Пасічник О. С., Пасічник О. О. Дидактичне обґрунтування емоційноціннісного компо-нента змісту навчання іноземних мов. Український педагогічний журнал. 2019. № 1. С. 45–56.
Редько В. Г. Дидактичні та методичні підходи до конструювання змісту навчання іноземних мов у сучасних ЗНЗ на компетентнісних засадах: теорія і практика. Іноземні мови у школах України. 2014. № 4. С. 17–23.
Шевчук О. П. Проблеми та перспективи навчан-ня іноземних мов студентів з інвалідністю. Вісник Київ-ського національного лінгвістичного університету, серія «Педагогіка та психологія». 2015. № 18. С. 112-118.