ЕЛЕКТРОННЕ НАВЧАННЯ (E-LEARNING) ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: електронне навчання, іншомовна підготовка, інноваційний розвиток, медіаграмотність, цифровізація

Анотація

У статті охарактеризовано роль електронного навчання (E-learning) у підвищенні якості іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти. Наголошено на тому, що електронні засоби навчання, такі як електронні підручники, мультимедійні ресурси, інтерактивні вправи, мобільні застосунки та віртуальне освітнє середовище позитивно впливають на розвиток іншомовної комунікативної компетентності здобувачів шляхом інтеграції аудіо- та відеоматеріалів, гейміфікації та можливості онлайн-спілкування.

Констатовано, що E-learning сприяє підвищенню мотивації студентів, активному залученню до навчального процесу та розвитку персоналізованого навчання. Електронне навчання відкриває безліч переваг, які стають дедалі очевиднішими. Воно надає свободу та гнучкість у здобутті освіти, дозволяючи отримувати якісні знання в будь-який час і в будь-якому місці. Електронне навчання забезпечує постійну взаємодію та супровід навчального процесу, самостійну роботу з електронними ресурсами, економію часу, доступність, інтерактивність, можливість адаптації до індивідуальних потреб здобувачів, індивідуальний графік та темп навчання. До основних недоліків електронного навчання можна віднести недостатній рівень живої комунікації.

Водночас визначено основні виклики, пов’язані із впровадженням електронного навчання, зокрема необхідність розвитку медіаграмотності учасників освітнього процесу та належне матеріально-технічне забезпечення.

Зазначено, що ефективне управління електронним навчанням є ключовим чинником інноваційного розвитку сучасної освіти. Гармонійне поєднання електронного та традиційного навчання сприяє вдосконаленню освітнього процесу та набуває стратегічного значення в умовах глобалізації та цифровізації.

Підкреслено важливість комплексного підходу до впровадження E-learning у систему іншомовної підготовки, що дозволить ефективно поєднувати традиційні та інноваційні методи навчання для досягнення високих результатів у вивченні іноземної мови.

Посилання

Биков В. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. Київ: Атіка, 2009. 684 с.
Величко В., Глазова В., Кайдан Н., Федоренко О. Стан та перспективи електронного навчання в уні-верситетській освіті. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. Методичні матеріали до проєкту «Цифровий освітній простір: українсько-польський досвід». Слов’янськ, 2021. С. 47-61.
Галецький С., Галецька Т. Основні переваги та недоліки електронного навчання (E-learning). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 167. 2018. С. 176-180.
Глубока С. Електронне навчання (E-learning): сутність, походження та етапи розвитку, особливості застосування у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук. Вип. 76. Том 1. 2024. С. 242-248.
Кухаренко В. Про систему дистанційного навчання у відкритому дистанційному курсі. Інформаційні технології в освіті. Вип. 11. 2012. С. 32-42.
Олефіренко Н. Дидактичні електронні ресурси у системі сучасних засобів навчання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2014. Випуск 33. С. 129-133.
Опушко Н., Ланова Л. Електронне навчання як інноваційна технологія підготовки майбутніх учителів технологій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2023. Випуск 69. С. 62-70.
Шарова Т., Шаров С. Електронне навчання: дієвий формат освіти. URL: https://www.researchgate.net
/publication/371378599_Elektronne_navcanna_dievij_format_osviti (дата звернення: 20.02.2025).
Garcia M., Lee K. E-Learning Strategies for Enhancing Vocabulary Acquisition in ESL Learners. International Journal of Language Studies. 2021. 15(2). Рр. 120-135.
Smith J., Brown L. The Impact of E-Learning on the Development of Communicative Competence in Foreign Languages. Journal of Educational Technology. 2022. 18(3). Рр. 45-59.
Wang Y., Chen H. Blended Learning Approaches in Foreign Language Education: A Meta-Analysis. Language Learning & Technology. 2020. 24(1). Рр. 1-20.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Лукіна, Л. (2025). ЕЛЕКТРОННЕ НАВЧАННЯ (E-LEARNING) ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 314-318. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-314-318