ПРОБЛЕМАТИКА ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ ТЕХНОЛГІЙ НА УРОКАХ
Анотація
Останнім часом все більше активно впроваджуються інноваційні методи до навчання, серед них велике місце займають ігрові технології. Серед їхніх переваг слід виділити: підвищення мотивації учнів, покращенню засвоєння навчального матеріалу та розвитку критичного мислення. Однак поряд з перевагами є досить велика низка викликів таких як: недостатнє матеріальне забезпечення, недостатній рівень обізнаності вчителів у новій сфері використання ігрових технологій та можливі труднощі в адаптації ігрових методів до освітніх стандартів.
Стаття присвячена особливостям використання ігрових технолгій на уроках.
Увага приділяється ролі вчителя в процесі адоптації ігор до початкових цілей навчання, також потреба злагодженості підходу до розробки уроку з провадженням ігрових елементів у навчальні програми. статті проведено аналіз основних проблем, що виникають під час упровадження ігрових технологій у навчальний процес, а також розглянуто їхній потенційний вплив на якість освіти. Особлива увага приділена розмежуванню понять «гейміфікація» та «ігрові технології» з метою чіткого визначення підходів до їхнього використання у навчальній діяльності.
У статті пропонується напрям на стратегію гармонізації навчання та розваг, при залученні ігрових технологій до плану уроку, що дає змогу для досягнення навчальних цілей та для зберігання контролю між навчанням та дозвіллям. Досліджено окремі рушії для внутрішнього та зовнішнього впливу до навчання при застосуванні ігрових елементів та технологій на уроках. Велику увагу присвячено використанню інтерактивних ігор та їх вплив на розвиток креативного мислення, співпраці, комунікації, творчості.
Окремо розкрито виклики та рекомендації для вчителів при використанні ігрових методів. Загалом зосереджується увага на необхідності підготовки педагогів до використання інноваційних навчальних технологій та методик, адаптації навчальних програм до умов гейміфікованого навчання, а також забезпечення відповідних ресурсів для ефективного використання ігрових технологій. На основі вище переліченого пропонуються рекомендації для ефективного впровадження ігрових технологій у навчальний процес.
Також дана стаття має практичні рекомендації для оцінювання ефективності ігрових технологій. Розглядається в майбутньому збільшити та додати сучасні цифрові технології та ігри до навчального процесу.
Посилання
Констанкевич Л., Радкевич М., Лехіцький Т. Гейміфікація як інноваційний підхід в освітньому процесі. Нова педагогічна думка. 2022. № 111(3). С. 47–51.
Кравченко О. Роль гейміфікації у покращенні мотивації та навчальних результатів учнів середньої школи в умовах цифрової трансформації освіти в Україні. Педагогічна академія: наукові записки. 2023. № 2. С. 25–30.
Лелека В., Гузенко Я. Гейміфікація як інноваційний метод навчання фізичної культури в контексті Нової української школи. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2024. № 2(12). С. 13–19.
Назаренко А. Гейміфікація та сторітелінг у викладанні української мови та літератури: як моти-вувати учнів до навчання через інтерактивні підходи. Всеосвіта. 2024. URL: https://vseosvita.ua
Сидоренко П. Гейміфікація в освіті: інтеграція Classcraft в навчальний процес. Педагогічна академія: наукові записки. 2022. № 1. С. 15–20.
Синюк Н., Підгурська В. Використання механізмів гейміфікації на уроках інформатики. Збірник наукових праць Житомирського державного універ-ситету 2021.