ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК АКТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Ключові слова: презентація, метод навчання, слайд, формат power point, успіх презентації, інтерактивна презентація

Анотація

Економічний розвиток України в першу чергу залежить від впровадження сучасних та новітніх технологій і відповідним чином підготовлених фахівців, здатних як управляти технологічними процесами, так і бути безпосередніми їх учасниками. Практичний досвід використання презентації підтверджує, що вона є активним методом навчання так як передбачає групову роботу, творчий характер у здобувачів та їх готовність співпрацювати з іншими, практичну спрямованість.

У статті автори проаналізували використання презентацій як одного з активних інноваційних методів при викладанні хімії здобувачам вищої освіти технічних спеціальностей. Хімія є фундаментальною наукою при підготовці фахівців таких галузей як: «Матеріалознавство», «Агроінженерія», «Автомобільний транспорт», «Логістика», «Будівництво та цивільна інженерія», «Галузеве машинобудування». Знання хімічних властивостей елементів, їх сполук, законів молекулярного світу, а також розуміння того, що кожна хімічна реакція є або може бути основою технологічного процесу, технології впливатиме на практичну складову у підготовці спеціалістів. При цьому важливо щоб вони бачили кінцевий результат хімічних перетворень, це спонукатиме їх до більш глибоких знань і відповідно вивченню навчального матеріалу. В цьому процесі важливе місце займає презентація яку слід розуміти як поінформування, ознайомлення з відповідною хімічною темою. Презентація може бути доповненням до основного матеріалу, її можна використати по будь-якій темі. Презентація як метод навчання сприймається здобувачами позитивно так як вона розкриває творчі здібності здобувачів, готовність їх працювати з іншими і має практичну спрямованість. Завжди успішні результати у здобувачів спостерігаються при роботі з програмою Power Point. Ці результати залежать також і від уміння здобувачів презентувати свою роботу. При цьому презентація може виглядати ефектно, в кольорі, картинках і таке інше, але слід пам’ятати що її ціллю є поінформувати аудиторію. Практичний досвід використання здобувачами презентацій у навчальному процесі підтверджує її значимість для поглиблення знань з хімії, сприяє підвищенню успішності навчання.

Посилання

Даценко В. Підвищення ефективності навчання хімії у технічному ВНЗ. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 5. С. 104-110.
Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті: інтеграція науки і практики. Збірник науко-методичних праць. Житомир: В-во ЖДУ ім. Франка, 2014. С. 12-28.
Заблоцька О. С., Ніколаєва І. М. Досвід форму-вання компетентностей і результатів навчання бакалаврів технологій медичної діагностики та лікування засобами Youtube-каналу «Хімічні лайфхаки» в умовах війни. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, випуск 216 (2024), Кропивницький. С. 36-41.
Нелюбов В. О., Куруца О. С. Презентація нав-чальних матеріалів. Створення текстів: електронний ресурс. : ДВНЗ «УжНУ», 2020.
Синиця М. О. Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань. Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання: монографія / за ред. проф. О. А. Дубасенюк. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 418-438.
Сусліков Л. М., Студеняк І. П. Презентація наукових результатів : Навчальний посібник. Ужгород : В-во УжНУ «Говерла», 2019. 300 с.
Ткаченко Д. В., Фісенко І. А. Наука і освіта в умовах інформаційного суспільства : історія та сучас-ність. Миколаїв : МДАУ, тематичний бібліографічний покажчик.
Полікарпова Ю. Презентація як активний метод навчання. ТДАУ. 2012.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Тунік, Т., & Коломієць, Л. (2025). ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК АКТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 248-252. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-248-252