ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ГАЛУЗІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ

Ключові слова: професійна підготовка, вчитель початкових класів, мистецька освіта, війна, психологічне оздоровлення дітей, самосвідомість

Анотація

Актуальність обраної проблеми зумовлена необхідністю перегляду та удосконалення професійної підготовки вчителя початкових класів у галузі мистецької освіти в закладі вищої освіти, виходячи зі зміни освітнього середовища та сучасних викликів, спричинених війною. Увагу зокрема зосереджено на цінності мистецької освіти, яка виявляється у тому, що в процесі оволодіння майбутнім фахівцем системою знань, умінь і навичок під час навчання у закладі вищої освіти формується його світогляд та цінності, власна філософія життя, спосіб самоідентифікації та творчої самореалізації. Тому, в процесі навчання викладач має не просто закласти фундамент відповідних знань здобувачів щодо розвитку історико-культурної мистецької спадщини України, а й спрямувати світоглядні орієнтири майбутнього вчителя у напрямку розмежування вітчизняного мистецтва (у тому числі менталітету та ідеології) від російського, яке тривалий час у радянській тоталітарній державі намагалися поєднувати, демонструючи при цьому пріоритетність російської культури та мистецтва над українською, знецінюючи таким чином досягнення та внесок українських митців у світову мистецьку спадщину.

Автори статті акцентують увагу не лише на ціннісному наповненні навчання мистецтва в сучасних умовах, а передусім на застосуванні різних видів мистецтва в початковій школі з психокорекційною метою для відновлення ментального здоров’я українських дітей. Отож майбутній учитель початкових класів має бути не лише методично підготовленим до впровадження інноваційних та нетрадиційних методів навчання, а й до проведення різноманітних мистецьких тренінгів, застосування артметодик і оздоровчих технік з метою формування в учнів психосоціальних компетенцій та предметних компетентностей. Він повинен навчитися створювати безпечне, творче, здоров’язбережувальне освітнє середовище для навчання з урахуванням індивідуальних, вікових та психофізіологічних особливостей учнів.

Посилання

Арттерапія і війна: контексти і досвід практичної роботи : колективна монографія /за заг. ред. Н. Кальки, Г. Одинцової. Львів: ЛьвДУВС, 2023. 283 с.
Комаровська О. Реалії сучасної мистецької освіти (за результатами опитування педагогічної спільноти). Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. №26. Кн. 1. 2022. С. 179–189.
Коренівська В., Атаманчук Н. Застосування арт-терапії в освітньому процесі сучасної початкової школи. Витоки педагогічної майстерності, (34), 2024. С. 119–123.
Красовська О. О. Теоретико-методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів у галузі мистецької освіти. Вісник Житомирського державного університету. Вип. 3 (69). Педагогічні науки. 2013. С. 113–116.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Сорочинська, Т., & Ткачук, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ГАЛУЗІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 236-240. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-236-240