ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Ключові слова: програмні результати, початкова освіта, професійна підготовка, професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів, критерії, спільні риси, відмінності

Анотація

У статті проведено аналіз програмних результатів навчання професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів на прикладі освітньо-професійних програм «Початкова освіта» Мукачівського державного університету та ДВНЗ «Ужгородський національний університет». Визначено, що програмні результати навчання мають бути чітко сформульованими, зрозумілими для здобувачів і викладачів та мати можливість бути ідентифікованими, оціненими та виміряними через відповідні критерії. Програмні результати навчання за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мукачівського державного університету містять організацію різних форм комунікації, управління професійною діяльністю, критичне оцінювання інформації, використання цифрових технологій, інтеграцію предметних знань, індивідуалізацію навчального процесу, застосування інновацій, а також розвиток соціальних і професійних навичок для ефективної роботи з учнями початкової школи. Програмні результати ОПП «Початкова освіта» спеціалізація ДВНЗ «Ужгородський національний університет» охоплюють комунікацію з учасниками освітнього процесу, управління професійною діяльністю, використання цифрових технологій, інтеграцію академічних знань, планування освітнього процесу, оцінювання досягнень учнів, забезпечення індивідуального підходу до учнів з особливими освітніми потребами, профілактику здоров’я та боротьбу з булінгом, а також комунікацію з батьками та колегами для створення безпечного та ефективного освітнього середовища. Аналізовані програми Мукачівського державного університету та ДВНЗ «Ужгородський національний університет» мають спільні основи у розвитку педагогічних компетентностей, зокрема в організації ефективного спілкування, інтеграції цифрових технологій та оцінюванні навчальних досягнень, відмінності полягають у акцентах на створенні інклюзивного освітнього середовища.

Посилання

Закон України «Про вищу освіту». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія. Львів, Видавництво політехніки, 2014. 168 с.
David Baume. Writing and using good learning outcomes. URL: http://www.leedsbeckett.ac.uk/partners/files / Learning _Outcomes.pdf..
Засєкіна Т., Засєкін Д. Компетентності та результати навчання як системотвірні елементи освітнього процесу. Український педагогічний журнал. 2020. № 3. 49-57.
В.М. Захарченко, В.І. Луговий, Ю.М. Рашкевич та Ж.В. Таланова, Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації, В.Г. Кремінь, Ред. Київ, Україна: ДП «НВЦ «Пріоритети», 2014.
Савченко О. Я. Діяльнісно-результатний підхід як чинник системної модернізації початкової освіти. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (11–12 жовтня 2019 р., м. Умань). Умань, 2019, С. 216–219. URL: https://lib.iitta.gov.ua/717504/
Освітні програми Мукачівського державного університету. URL: https://msu.edu.ua/osvitni-programi/
Освітні програми ДВНЗ «Ужгородський національний університет». URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/15566
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Молнар-Чатлош, А. (2025). ПРОГРАМНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 185-190. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-185-190