ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ЦИФРОВОГО РИСУНКУ, ЖИВОПИСУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ У МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
Анотація
У статті надано аналіз сучасних педагогічних підходів до викладання цифрового рисунку, живопису та перспективи в системі мистецької освіти. Підкреслено важливість інтеграції цифрових технологій як ефективного засобу стимулювання креативного мислення, індивідуального творчого розвитку студентів, а також як чинника, що підвищує їхню зацікавленість у процесі навчання. Визначено педагогічні аспекти, які доцільно впроваджувати в освітній процес: інтеграція цифрових технологій, практико-орієнтовані завдання, розвиток творчості, колаборативні форми навчання, застосування мультимедіа та візуальних засобів. Всі ці елементи можуть бути адаптовані відповідно до навчальних цілей, інтересів і потреб конкретної аудиторії.
Особливу увагу приділено використанню інтерактивних методів навчання, таких як віртуальні манекени, цифрові інструменти моделювання, графічні планшети та спеціалізоване програмне забезпечення, що імітує традиційні художні техніки. Це сприяє активній участі студентів у навчальному процесі та забезпечує ефективне засвоєння знань з рисунку, живопису та перспективи. Застосування цифрових засобів дає змогу експериментувати з різними стилями та художніми прийомами, що розвиває уяву, естетичне сприйняття та авторське бачення.
Використання мультимедіа дозволяє краще візуалізувати складні поняття, пов’язані з просторовими побудовами, композицією, кольорознавством, а також демонструвати їхнє практичне застосування в мистецьких творах. Гнучкість цифрового середовища забезпечує адаптацію навчального матеріалу до рівня підготовки студентів, дозволяє індивідуалізувати освітній процес і створювати сприятливі умови для виявлення та розвитку художнього потенціалу.
Загалом, поєднання вищезазначених педагогічних аспектів у методиці викладання цифрового мистецтва та перспективи сприяє формуванню інноваційного, гнучкого та продуктивного освітнього середовища, в якому студенти мають змогу розвивати свої творчі здібності, вдосконалювати професійні навички та ефективно застосовувати знання у практичній художній діяльності.
Посилання
Дьюї Джон. Демократія і освіта. Львів: Літопис, 2003. 294 с.
Gardner, H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books, 2011. 440 p.
Arnheim R. The Power of the Center: A Study of Composition in the Visual Arts, 20th Anniversary Edition / Rudolf Arnheim., 2009. 250 р.
Lessig L. Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy / Lawrence Lessig., 2008. 352 р.
Говорун А.В. The Problems of the Students’Design Thinking Development in Higher Art Educational Establishments in Terms of Globalization./ Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: Збірник наукових праць. Харків: ХДАДМ, №2/2017,160c. (С. 14-17) URL: https://www.culturepartnership.eu/ua/article/three-reasons-to-support-designers.
Кузнецова В.М. Формування та розвиток дизайн-мислення студентів вищих навчальних закладів мистець-кого профілю. Актуальні питання освіти і науки»/ матеріали IV міжнародної науково-практичної конферен-ції, 10-11 листопада 2016 року. Харків Х., 2016. С. 226-230.
Блудов А. Особливості формування процесу ви-кладання цифрового живопису. Українська академія мистецтва. 2023. №33. С. 106–114.
Воложанина Е.А Проблематика цифровой живописи // Архитектура и дизайн. 2019. № 1. C. 9-13.
Dynamic Auto-Painter [Електронний ресурс] // Mediachance.. 2021. URL: https://www.mediachance.com/dap/.
Кожушко С. Стратегії колаборативного навчан-ня у вищому навчальному закладі. Молодь і ринок. 2014. № 5(112). С. 65–70.
Лещенко М. П. Колаборативний підхід до розвитку ІКТ-компетентностей учителів і учнів загаль-ноосвітніх навчальних закладів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. №5 (31). URL: http://www.journal.iitta.gov.ua.
Міронова Т. В. Віртуальна і доповнена реальності в творчості українських митців. Art and design. 2021. №2(14). С. 141–151.