РОЛЬ МУЗИКИ У ФОРМУВАННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ КИТАЮ В КОНТЕКСТІ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Анотація
У сучасному світі музика є важливим засобом формування національної ідентичності та патріотичного виховання, особливо серед дітей молодшого шкільного віку. Вона не лише розвиває естетичний смак і музичні здібності, а й сприяє усвідомленню культурної спадщини, традицій та цінностей свого народу. У Китаї, де питання національної свідомості та патріотизму займають чільне місце в системі освіти, музика відіграє ключову роль у вихованні молодого покоління. У статті досліджується роль музики у формуванні національної ідентичності молодших школярів Китаю в контексті патріотичного виховання. Автором розглядаються особливості використання музичного мистецтва як ефективного засобу виховання патріотичних почуттів, розвитку емоційної сфери, соціалізації та формування культурної свідомості дітей. Аналізується вплив традиційної та сучасної китайської музики на процес національного самоусвідомлення школярів, а також освітні методи й підходи, що сприяють зміцненню зв’язку між музичною культурою та патріотичним вихованням. Визначено значення музичної освіти у розвитку гармонійної особистості, яка усвідомлює свою приналежність до національної спільноти.
.У статті розглядається роль музичного мистецтва у патріотичному вихованні молодших школярів Китаю, зокрема його вплив на естетичне, інтелектуальне, емоційне та соціальне становлення дитини. Проаналізовано особливості впровадження музичних практик у систему початкової освіти Китаю з метою зміцнення патріотичних почуттів. Аналізуються основні функції музичного виховання, такі як розвиток слухових здібностей, емоційна та соціальна адаптація, інтелектуальне зростання, формування культурної свідомості та національної ідентичності. Окрема увага приділяється значенню музики як засобу патріотичного виховання, що сприяє передачі історичних і культурних цінностей, формуванню гордості за національну спадщину та зміцненню громадянської позиції.
Посилання
Коваленко Є.І., Бєлкіна Н.І. Історія зарубіжної педагогіки. Хрестоматія: Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2006. 664 с.
Малашевська І. А.Феномен музикотерапії та досвід її застосування у сфері музичної педагогіки. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2020. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. Випуск 18(23). С. 22–28.
Масол Л. М. Методика навчання мистецтва у початковій школі: Посібник для вчителів/ Л.М.Масол,О.В.Гайдамака, Е.В.Бєлкіна,О.В.Калініченко, І.В.Руденко. Харків: Веста: Видавництво “Ранок”, 2006. 256 с.
Орлов В. Д. Мистецтво і педагогічні технології. Мистецтво та освіта. 2001. №1. С. 8–12.
Пей Сіцзя. Аналіз та дослідження змісту патріотичного виховання в підручниках з музики молодших класів[D]. Хунаньський педагогічний університет, 2020 DOI : 10.27137/d.cnki.ghusu.2020.000800.
Умрихина О. Естетична підготовка майбутнього учителя музики. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. № 12. С. 213–220.
Фань Лу. Дослідження патріотичного виховання в класі музики молодших класів середньої школи[D]. Педагогічний університет Хуайбей, 2023. DOI: 10.27699/d.cnki.ghbmt.2023.000480.
Чень Чуньфан. Університет науки і технологій Гуансі, 2023. DOI :10.27759/d.cnki.ggxgx.2023.000411.
韩念念.体验式教学模式在初中民歌教学中的应用[D].扬州大学, 2023. DOI :10.27441/d.cnki.gyzdu.2023.000205.
范璐.初中音乐课堂教学中的爱国主义教育研究[D].淮北师范大学, 2023. DOI:10.27699/d.cnki.ghbmt.2023.000480.
刘颖.浅析新课改背景下初中音乐课堂教学中存在的问题及解决对策 [J].当代家庭教育,2024, (02):111-113.