BLENDED LEARNING ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ ВОЄННОГО ЧАСУ

Ключові слова: blended-learning, освітні моделі, професійна підготовка, доктор філософії

Анотація

У змісті статті розкрито значущість впливу інструментарію blended learning на підвищення якості сучасної професійної підготовки докторів філософії в умовах вищої школи.

Мета статтіздійснити теоретико-методологічний аналіз впливу освітніх технологій blended learning на професійну підготовку докторів філософії в українських реаліях воєнного часу.

Зауважено, що педагогічний потенціал blended learning сьогодні сприймається у якості інноваційної платформи для моделювання дидактичного та практичного потенціалу різних освітніх середовищ, з метою виявлення у їх переліку найбільш ефективних для реалізації тих, чи інших навчальних завдань.

Виокремлено цілісний квартет взаємопов’язаних вимог щодо імплементації освітніх моделей blended learning в академічні умови вищої школи, зокрема: формування цілісного та єдиного освітнього простору освітньої інституції; професійна та кваліфікаційна готовність викладача до роботи у змішаному форматі навчання; усвідомлення ключової цілі освітніх моделей blended learning усіма учасниками освітнього процесу; наявність необхідного матеріально-технічного забезпечення учасників для реалізації освітніх завдань.

Унаочнено вимоги щодо імплементації освітніх моделей blended learning в академічні умови вищої школи. Окреслено перелік критеріїв розробки освітніх моделей blended-learning, зокрема: зорієнтованість на формування hard skills та soft skills; серцевина спрямованість на імплементацію особистісно орієнтованого підходу; гнучкість організації; персоналізація навчального процесу.

Акцентовано увагу на тому, що беззаперечною цінністю досліджуваного феномена є поєднання у його сутності якостей традиційного та інноваційного, що сумарним чином націлюється на підвищення якості професійної підготовки та зростання мотивації до навчання у суб’єктів пізнання.

Проблематизовано ідейну сутність того, що перелік розроблених та апробованих освітніх моделей blended learning має різний ступінь обмеженості на рівні практичної імплементації, а тому у жодному разі не може використовуватися у повному видовому різноманітті на усіх ступенях професійної підготовки докторів філософії.

Посилання

Banihashem S.K., Noroozi O. & den Brok P. Modeling teachers’ and students’ attitudes, emotions, and perceptions in blended education: towards post-pandemic education. Management Educ. # 21(2): 100803. 2023. URL: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2023.100803.
Dziuban, C., Graham, C.R. & Moskal, P.D. Blended learning: the new normal and emerging technologies. Educ. Technol. High Educ. 15, 3. 2018. URL: https://doi.org/10.1186/s41239-017-0087-5
Martin F., Kumar S. & Ritzhaupt A. Bichronous online learning: award-winning online instructor practices of blending asynchronous and synchronous online modalities. Internet High Educ. # 56: 100879. 2023. URL: https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2022.100879.
Müller C. & Mildenberger T. Facilitating flexible learning by replacing classroom time with an online learning environment: a systematic review of blended learning in higher education. Educ Res Rev. # 34. 2021. Рр.115-121.
Stevens T.M., den Brok P.J., Noroozi O. & Biemans H.J. Teacher profiles in higher education: the move to online education during the COVID-19 crisis. Learn Environ Res.2023. URL: https://doi.org/10.1007/s10984-023-09458-w
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Дудка, Т. (2025). BLENDED LEARNING ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ ВОЄННОГО ЧАСУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 32-36. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-32-36