ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Ключові слова: інноваційна компетентність, початкова освіта, педагогічна практика, технологічні карти, інтерактивні методики, сучасні технології, професійна підготовка

Анотація

У статті розкрито практичний досвід формування інноваційної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Висвітлено методи й підходи до впровадження інновацій у педагогічну практику, зокрема використання сучасних технологій, інтерактивних методик і технологічних карт. Окреслено значення інноваційної компетентності для розвитку професійної майстерності педагогів та підвищення якості початкової освіти. Представлено етапи підготовки педагогів, спрямовані на забезпечення здатності до творчого підходу й адаптації до викликів сучасного освітнього середовища.

Розглянуто сучасні інтерактивні методи навчання як основу ефективного освітнього процесу в початковій школі. Проаналізовано ключові етапи проведення інтерактивного уроку, включаючи мотивацію, групову діяльність, рефлексію та створення нового навчального продукту. Висвітлено важливість комфортних умов, діалогової взаємодії та психологічної готовності учнів до співпраці. Акцент зроблено на ролі вчителя як фасилітатора, що організовує навчальну діяльність для досягнення освітніх цілей через обмін знаннями, ідеями та досвідом. Інтерактивні форми роботи сприяють формуванню комунікативних умінь, критичного мислення та творчості молодших школярів.

Інтерактивна модель навчання є інноваційним підходом до освітнього процесу, який створює комфортні умови для активної взаємодії учнів. Вона сприяє розвитку комунікативних навичок, критичного мислення, творчості та здатності працювати в команді. Основною метою цієї моделі є забезпечення спільної діяльності учнів, яка базується на обміні знаннями, ідеями та досвідом. Педагог, виконуючи роль фасилітатора, організовує процес навчання таким чином, щоб учні самостійно опановували матеріал і досягали освітніх цілей. Інтерактивна модель навчання забезпечує гармонійний розвиток особистості учня та підвищує якість освіти, відповідаючи на виклики сучасної педагогіки.

Посилання

Lazarenko N., Vizniuk I. Monitorynh zabez-pechennia yakosti profesiinoi osvity pedahohiv v konteksti yevrointehratsii. Comparative Professional Pedagogy, 2023. №13(1). Р. 11-19.
Vizniuk I. M., Dolynna A. S., Dolynnyi S. S., Pala-marchuk O. M. Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti v osvitno-profesiinii sferi diialnosti aspirantiv. Orhanizatsiina psykholohiia. ekonomichna psykholohiia, 2023. №1(28). Р. 76-84.
Дубяга С. М. Педагогічні технології в початковій школі : навчально методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів напряму підготовки «Початкова освіта». Мелітополь. Вид-во МДПУ. 2015. 160 с.
Сапожников С. В. Психологічна підготовка майбутнього учителя до спілкування з учнями: основні завдання. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2019. №1 (17). С. 114-122.
Опубліковано
2025-02-10
Як цитувати
Лазаренко, Н. І., & Візнюк, І. М. (2025). ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (217), 378-382. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-217-378-382