ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Статтю присвячено обґрунтуванню педагогічних умов ефективної підготовки майбутнього вчителя початкової школи до інноваційної педагогічної діяльності. Визначено головні завдання розвитку сучасної педагогічної освіти в Україні – виховання, розвиток та навчання підростаючого покоління на демократичних засадах, а також охарактеризовано необхідність навчати учнів початкових класів використовуючи інноваційні педагогічні технології, що неможливе без ефективної підготовки майбутнього вчителя початкової ланки.
Досліджено, що на сучасному етапі досить актуальними виступають сучасні дослідження стосовно потреби пошуку нових вчителів початкових класів, які здатні працювати в новітніх умовах розвитку початкових шкіл України, а також можуть у майбутньому створити в навчально-розвивальному середовищі найсприятливішу атмосферу для виховання, розвитку та навчання дітей нового покоління.
Охарактеризовано, що готовність до інноваційної педагогічної діяльності можна розглядати як незрівнянний безпосередній стан людини, який може характеризуватись у майбутніх вчителів початкових класів та відображати мотиваційно-цілісне відношення до професійної діяльності.
Визначено педагогічні умови ефективної підготовки майбутніх учителів до впровадження інноваційних технологій в навчальний, розвивальний, виховний процес початкової школи. Реалізація педагогічних умов відбувається при вивчені курсу «Педагогічна інноватика» головною метою якого є ознайомлення майбутніх учителів початкової ланки з основними завданнями педагогічної інноватики, найголовнішими ознаками педагогічних технологій, інноваційною діяльністю педагогічних працівників, а також найпоширенішими в початковій освіті інноваційними педагогічними технологіями та створенням педагогічних умов для ефективної підготовки майбутнього вчителя початкової школи до інноваційної педагогічної діяльності. На практиці відбувається ознайомлення студентів з новітніми педагогічними технологіями, використання особистих творчих ідей і підходів до навчально-виховного процесу, оволодіння практичними навичками освоєння інноваційних технологій.
Посилання
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник. К.: Академвидав, 2004. 352 с.
Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладчик Н.П. Наволокова. Х.: Вид. група «Основа», 2009. 176 с.
Калюжка Н.С. Закономірності та принципи формування інноваційної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 2 (56). С. 270–277.
Коваль Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти: монографія. [2-е вид., перероб. і допов.]. Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. 343 с.
Машкіна Л. Теоретичні засади інноваційно-професійної підготовки майбутніх педагогів. Педагогічний альманах. 2018. Вип. 38. С. 114–119.
Cобченко Т. М. Підготовка майбутніх педагогів до інноваційної професійної діяльності. Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія». Харків, 2020. Вип. 63. С. 159–167.
Упатова І. П. Проблема підготовки майбутніх учителів початкових класів до інноваційної діяльності. Теорія і методика професійної освіти. 2020. № 21 (3). С. 133–136.
Цуканова Н. Інноваційна діяльність вчителя початкових класів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. Вип. 215. С. 322–325. DOI: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-215-322-325