ВИКОРИСТАННЯ ІКТ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ЗМІШАНОМУ НАВЧАННІ
Анотація
На сферу вищої освіти лягає велика відповідальність за підготовку фахівців, здатні не тільки швидко включитися в роботу, а й розвивати науку, промисловість, які мають високий рівень інформаційної культури. В зв’язку з цим дослідження спрямоване на теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку методики застосування технологій змішаного навчання студентів ЗВО. Проаналізовано українські та зарубіжні дослідження щодо використання ІКТ у навчанні здобувачів освіти ЗВО. Вивчено різні способи подання навчальних матеріалів, можливості покращення та оцінювання вмісту. Вивчено досвід впровадження ІКТ у навчання таким чином, щоб це було не лише зручно, але і сприяло покращенню якості навчання, враховуючи власні темпі навчання здобувачів освіти, надаючи їм можливість задовольнити унікальні та різноманітні потреби у процесі навчання. Організація навчального процесу з використанням технологій змішаного навчання вимагає від викладача знань про доступні на сьогодні технології. При цьому вибір технологій завжди повинен здійснюватися з урахуванням ряду факторів. Серед цих факторів – можливості методики вчителя, кількість здобувачів освіти, які вивчатимуть курс, вимоги викладача до використовуваних технологій. В реальних умовах одні й ті ж самі методи викладач може використовувати по-різному, спрямовуючи діяльність студентів або на відтворення набутих раніше знань (репродуктивна діяльність), або на самостійне розв’язання нових навчальних завдань (творча діяльність).
На основі досвіду зарубіжних дослідників та на основі власного досвіду висвітлено проблеми, які виникають у процесі навчання з використанням змішаних методів навчання. Метою дослідження є адаптація систем реагування аудиторії та засобів інформаційних технологій для використання в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Розглянуто класифікацію змішане навчання відповідно до частки контенту, що надається онлайн. Експериментально підтверджено ефективність змішаних методів навчання в процесі навчання здобувачів вищої освіти математичним дисциплінам. Висвітлено ряд проблем, з якими ми стикаємося під час змішаного навчання та надано пропозиції щодо їх подолання.
Посилання
TVET Glossary of Terms Issue No.1 Published by the Planning Office, TESDA. East Service Road, South Superhighway. Taguig City, Metro Manila. Technical Education and Skills Development Authority.
Panagiotes S. Anastasiades, Caner Mustafa. The Definition of Blended Learning in Higher Education in Blended Learning Environments for Adults: Evaluations and Frameworks Buy Hardcover, Chapter 2. IGI Global., April 2012, pp.19-34.
Farah K., Barnett R. The 3 Biggest Challenges of Blended Learning – and How to Overcome Them : Future Ready Schools – Aug. 28, 2019. [Online]. URL: https://futureready.org/the-3-biggest-challenges-of-blended-learning-and-how-to-overcome-them/
Friesen M. Report: Defining Blended Learning. (August 2012). URL: https://www.normfriesen.info/papers/Defining_Blended_Learning_NF.pdf
Hofmann Jennifer. Solutions to the Top 10 Challenges of Blended Learning : InSync Training, LLC, 2014. - P. 19.
Scott Winstead. 6 disadvantages of blended learning you have to cope with : My elearning world. URL: https://myelearningworld.com/6-disadvantages-of-blended-learning/
Staker Heather, Horn Michael B. Classifying K-12 Blended learning : Innosight Institute : USA, May 2012, p. 22
Wang Libing. "Achieving access to quality blended learning for all" in University World News, 21 November 2020. [Online]. URL: https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201120123658883
Kiyanovska. N., Rashevska N. Using LMS for Supporting Training Mathematics in Higher Education : Metallurgical and Mining Industry, Dnipropetrovsk, 2015. № 9. P. 593-598. : URL: http://www.metaljournal.com.ua/assets/Journal/english-edition/MMI_2015_9/095_Natalia-Kiyanovska.pdf