ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛІ ІНВЕРСИВНОГО НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПЕРЕКЛАДАЧІВ

Ключові слова: перевернуте навчання, змішане навчання, навчання перед заняттям, активне навчання, критичне мислення, спільне навчання, відеолекції, навчання у власному темпі, взаємонавчання (навчання у співпраці з однолітками), обговорення у класі, студентоцентричний підхід

Анотація

У даному дослідженні розглядається концепція перевернутого навчання, її впровадження та вплив на викладання та навчання, зокрема на заняттях з англійської мови для студентів-перекладачів. Спираючись на нещодавні дослідження, стаття підкреслює переваги перевернутих класів, зокрема покращену мотивацію студентів, кращі результати екзаменаційних тестів та підвищення задоволеності результатами викладачів. Дослідження показують, що модель інверсивного навчання сприяє розвитку критичного мислення, комунікативних навичок завдяки інтеграції новітніх технологій та інтерактивних методологій. Стаття акцентує роль реверсивного навчання у сприянні самостійності, зміцненні базових знань і підтримці різноманітних потреб студентів. Автори простежили, що хоча цей метод не замінює традиційне навчання, він пропонує гібридний підхід, який максимізує взаємодію в аудиторії. Навчальні техніки свідчать про те, що при ефективному застосуванні реверсивний метод покращує результати та ефективність навчання студентів, трасформує його у життєздатну модель сучасної освіти. У науковій розвідці виявлено також інтеграцію підходу перевернутого класу у викладанні навчальної теми про ідентичності та особистості, наголошено на студентоцентрованому навчанні, критичному мисленні та цифровій взаємодії, використанні часових та лексичних конструкцій у дискусіях та рефлексивних вправах. Розробка заняття включає численні активності, а саме: рольові ігри, групові презентації та позакласні завдання, для поглиблення розуміння студентами теми що вивчається через інтерсекційність, саморефлексію та критичний аналіз. Авторами зазначено, що етап підведення підсумків у зворотному навчанні сприяє самооцінці та постановці цілей, покращує здатність студентів синтезувати концепції та застосовувати їх у контексті реального життя. Структура заняття передбачає інтерактивні обговорення, рольові ігри та рефлексивні вправи, щоб допомогти студентам проаналізувати ідентичність крізь призму взаємозв’язку, включаючи такі ключові фактори теми заняття, як стать, раса та соціально-економічний статус. Студенти знайомляться, обговорюють та опановують ключові граматичні та лексичні структури, одночасно поглиблюючи своє розуміння ідентичності та теорій особистості. Цей підхід сприяє автономії, креативності та командній роботі, одночасно покращуючи лінгвістичні та аналітичні навички. Дослідження підкреслюють ефективність змішаного навчання в освіті іноземних мов, сприяючи активній участі та самостійному навчанню, сприяючи незалежному мисленню, командній роботі та лідерським навичкам. Основна увага приділяється рефлексивному навчанню, коли студенти аналізують своє самосприйняття, що розвивається, за допомогою вказівок збоку викладача і зворотного зв’язку учасників навчального процесу. Крім того, роль викладача перетворюється з інструктора на фасилітатора, який спонукає студентів до навігації цифровими інструментами, дослідницькими методологіями та аналітичними завданнями. Інноваційна навчальна техніка підкреслює перехід від пасивного навчання до активного підходу, керується студентами, отримання знань яких стає більш персоналізованим і ефективним.

Посилання

Adam, M Persky, Jacqueline, E McLaughlin. (2017). The Flipped Classroom – From Theory to Practice in Health Professional Education. Am J Pharm Educ.Aug;81(6), p.118. URL: https://www.ajpe.org/article/S0002-9459(23)02421-X/fulltext.
Bishop, J. L., and A. M. Verleger. (2013). “The Flipped Classroom: A Survey of the Research.” ASEE national conference proceedings 30. pp.1–18. URL: https://www.researchgate.net/publication/285935974_The_flipped_classroom_A_survey_of_the_research.
Brunsell, E., and M. Horejsi. (2013). “Flipping Your Classroom in One Take.” The Science Teacher 80(3).p.8.
Edwards, L., Roberts, R. Highnote 5. (2020). Student’s book with Active Book. Pearson Education Ltd., 322 р.
Framework for 21st Century Learning - The Partnership for 21st Century Skills. (2010). The Partnership for 21st Century Skills. URL: http://www.p21.org/overview/skills-framework.
Fulton, K. (2012). The flipped classroom: Transforming education at Byron High School. T H E Journal, 39(3), pp.18–20. URL: http://search.ebscohost.com.
Gureckis, TM, Markant, DB. (2012). Self-directed learning: a cognitive and computational perspective. Persp Psychol Sci. 7(5):464–481. URL: doi: 10.1177/1745691612454304.
Johnson, L.; Adams, Becker, S.; Estrada, V.; Freeman, A. (2015). The NMC Horizon Report: Higher Education Edition. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED559357.pdf.
Kari, M. Arfstrom. What’s the Difference Between a Flipped Classroom and Flipped Learning? URL: https://edtechmagazine.com/k12/author/kari-m-arfstrom-phd Extension-of-FLipped-Learning-LIt-Review-June-2014.pdf.
Kostka, I., & Marshall, H. W. (2017). Flipped Learning in TESOL: Past, Present, and Future. In Perren, J., Kelch, K., Byun, J., Cervantes, S., & Safavi, S. (Eds.), Applications of CALL Theory in ESL and EFL Environments. Hershey, PA: IGI Global, pp. 223–243.
Love, B., A. Hodge, N. Grandgenett, and A. W. Swift. (2013). “Student learning and perceptions in a flipped linear algebra course.” International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, pp.317–324. Retrieved from: doi:10.1080/0020739X.2013.822582.
Mattis, K. V. (2015). Flipped classroom versus traditional textbook instruction: Assessing accuracy and mental effort at different levels of mathematical complexity. Technology, Knowledge and Learning: Learning mathematics, science and the arts in the context of digital technologies, 20(2), pp. 231–248. URL: https://doi.org/10.1007/s10758-014-9238-0.
Mazur. (2013). “The Flipped Classroom Will Redefine the Role of Educators.” March 13. The EvoLLLution. URL: https://evolllution.com/revenue-streams/distance_online_learning/audio-flipped-classroom-redefine-role-educators-10-years.
McLean, S., S. M. Attardi, L. Faden, and M. Goldszmidt. (2016). “Flipped classrooms and student learning: Not just surface gains. ”Advances in Physiology Education”. pp. 47–55. Retrieved from: doi:10.1152/advan.00098.2015.
Musallam, R. (2010). The effects of using screencasting as a multimedia pre-training tool to manage the intrinsic cognitive load of chemical equilibrium instruction for advanced high school chemistry students (Doctoral dissertation, The University of San Francisco). URL: http://www.flipteaching.com/assets/Dissertation_Musallam.pdf
Nelson, TO, Leonesio, RJ. (1988). Allocation of self-paced study time and the “labor-in-vain effect.”. J Exp Psychol Learn Mem Cogn. 14(4). pp. 676–686. URL: doi: 10.1037//0278-7393.14.4.676.
Rehder, B, Hoffman, AB. (2005). Eyetracking and selective attention in category learning. Cogn Psychol. 51(1). pp.1–41. URL: doi: 10.1016/j.cogpsych.2004.11.001.
Sahin, A., B. Cavlazoglu, and Z. E. Ynus. (2014). “Flipping a College Calculus Course: A Case Study.” Educational Technology and Society. 18 (3). Pp. 142–153. URL: https://eric.ed.gov/?id=EJ1070083.
Samarraie, H, Shamsuddin, A, Alzahrani, AI. (2020). A flipped classroom model in higher education: a review of the evidence across disciplines. Educ Tech Res Dev 68, pp.1017–1051. URL: doi: 10.1007/s11423-019-09718-8.
Segolsson, M., Å. Hirsh, and J. Bäcklund. (2017). “The Flipped Classroom and Student Learning at Compulsory School in Sweden: A Longitudinal, Qualitative Study.” Journal of Education and Practice 8 (18). pp. 77–86. URL: https://www.iiste.org/Journals/index.php/JEP/article/view/37664.
Strayer, J. F. (2007). The effects of the classroom flip on the learning environment: a comparison of learning activity in a traditional classroom and a flip classroom that used an intelligent tutoring system (Doctoral dissertation, The Ohio State University). URL: http://etd.ohiolink.edu/sendpdfcgi/Strayer%20Jeremy.pdf?osu1189523914&dl=y.
Wang, J. Research on the Flipped Classroom + Learning Community Approach and Its Effectiveness Evaluation-Taking College German Teaching as a Case Study. URL: https://www.mdpi.com/2071-1050/16/17/7719.
M. Weurlander, M. Cronhjort, L. Filipsson. (2018). Improved engagement and learning in flipped-classroom calculus Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA, Volume 37, Issue 3, September. pp. 113–121. URL: https://doi.org/10.1093/teamat/hrx007.
Опубліковано
2025-02-10
Як цитувати
Стецько, І. І., Ничко, О. Я., & Шилінська, І. Ф. (2025). ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛІ ІНВЕРСИВНОГО НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПЕРЕКЛАДАЧІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (217), 233-238. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-217-233-238