ЗНАЧИМІСТЬ ПІДГОТОВКИ ЛОГОПЕДА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

  • Світлана Володимирівна Цимбал-Слатвінська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-2732-5716
Ключові слова: логопеди, вищий навчальний заклад, професійна підготовка, мовної дизонтогенез, порушення мови у дітей

Анотація

Висвітлено проблеми та значення процесу підготовки майбутніх логопедів у вищих навчальних закладах. Розкрито причини цілеспрямованої корекції політики в області логопедичного освіти і визначена необхідність безперервного вдосконалення підготовки педагогічних кадрів, в тому числі кваліфікованих логопедів. Здійснено переосмислення проблеми підготовки логопедів в системі професійної освіти. Розширено коло специфічних завдань, які покликані вирішувати дефектологи, логопеди, спеціальні психологи, практичні працівники спеціальних (корекційних) закладів, реабілітаційних центрів та інших спеціалізованих установ.

Посилання

Аслаева Р. Г. Стратегия социально-профессиональной подготовки дефектологов в педагогическом вузе: дис. … д-ра пед. наук / Р. Г. Аслаева. –– Уфа, 2011. – 497 с.
Бессмертная Н. А. Организационно-педагогические условия развития профессиональной компетентности будущих логопедов сельских образовательных учреждений: дис. … канд. пед. наук / Н. А. Бессмертная. – Москва, 2003. –168 с.
Бойко Т. Н. Формирование социально-педагогической компетентности будущих учителей-логопедов в процессе педагогической практики: дис. … канд. пед. наук / Т. Н. Бойко. – Брянск, 2016. – 211 с.
Болтакова Н. И. Формирование коммуникативной компетентности будущих логопедов как необходимое условие подготовки к речевому развитию детей // Н. И. Болтакова // Проблеми сучасної психології. – 2013. – Вип. 20. – С. 60–68.
Болтакова Н. И. Формирование профессиональных компетенций будущего логопеда. // Н. И. Болтакова // Филология и культура. – 2011, № 4. – С. 307–310.
Корінна Г. О. Сучасні дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти // Г. О. Корінна // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». – 2016, Вип. 70. – Ч. 1. – С. 93–97.
Кузенко О. Формування фахової компетентності майбутніх учителiв-логопедів в процесі професійної підготовки // О. Кузенко // Освітній простір України. – 2018, № 14. – С. 89–96.
Логопедия / под ред. Л. С. Волковой, С. Н. Шаховской. – Москва: ВЛАДОС, 1998. – 680 с.
Понятийно-терминологический словарь логопеда / под ред. В. И. Селиверстова. – Москва: ВЛАДОС, 1997. – 400 с.
Сінопальнікова Н. М. Підготовка майбутніх учителів-логопедів до професійної діяльності / Н. М. Сінопальнікова. – К., 2014. Вип. 43. – С. 173–182.
Султанова Р. М. Формирование профессиональной компетентности будущего учителя-логопеда в учебно-педагогической, производственной практике повышенного уровня: дис. ... канд. пед. наук / Р. М. Султанова. – Ижевск, 2005. – 226 с.
Тарасун В. В. Концепція становлення і розвитку особистості дитини переддошкільного віку з особливостями у розвитку. Омельченко І. М., Тарасун В. В., Федорович Л. О. Вступ до спеціальності: Логопедія: навч. посіб. – Кременчук: Християнська Зоря, 2011. – С. 262–285.
Харченко Н. К. Технологическая модель профессиональной подготовки логопеда в педагогическом вузе: дис. ... канд. пед. наук / Н. К. Харченко. – Ставрополь, 2003. – 228 с.
Чернов Д. Н. Становление языковой компетенции в детском возрасте // Д. Н. Чернов // Логопед. – 2011, № 9. – С. 6–17.
Шеремет М. К. Проблеми та перспективи спеціальної освіти // М. К. Шеремет // Корекційна педагогіка. Вісник Української асоціації корекційних педагогів. – 2007, № 1. – С. 14–16.
Ястребова Л. А. Формирование профессионально значимых качеств будущих педагогов-дефектологов: дис. … канд. пед. наук / Л. А. Ястребова. – Армавир, 2008. – 167 с.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Цимбал-Слатвінська, С. В. (2019). ЗНАЧИМІСТЬ ПІДГОТОВКИ ЛОГОПЕДА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 127-133. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/185