ДЕФІНІЦІЯ ХОЛІСТИЧНОГО ЗМІСТУ КУРСУ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ»

Ключові слова: основні завдання, вимоги, принципи формування, холістичний зміст, середня освіта (інформатика), методика викладання інформатики

Анотація

У статті визначено, що зміст курсу «Методика викладання інформатики» як базова дисципліна має забезпечувати виконання наступних основних завдань: усвідомлення майбутніми вчителями інформатики сучасних цілей та змісту шкільного курсу «Інформатика»; їх з найраціональнішими організаційними формами, методами і засобами навчання інформатики та інноваційними програмними продуктами; формування в них здатності відтворювати розроблені ними план-конспекти у ході змодельованих на практичних заняттях уроків інформатики та ін.

Детерміновано, що у ході розробки змісту курсу «Методика викладання інформатики» слід забезпечити дотримання наступних вимог: наявність актуальної особистісно та соціально значущої тематики лекцій; забезпечення можливості реалізації індивідуальної траєкторії навчання; застосування інтерактивних форм і методів організації навчання; активне включення студентів у практичну діяльність; спрямованість змісту на формування і розвиток в студентів загальних, навчально-пізнавальних, інтелектуальних та організаційних якостей тощо.

Для дефініції холістичного змісту курсу «Методика викладання інформатики» як базової дисципліни професійного спрямування обґрунтовано необхідність дотримання наступних 7 принципів: відповідності суспільним запитам; науковості; прикладної спрямованості; наочності; доступності навчального матеріалу за глибиною і обсягом; нижньої лінії; логічної завершеності і цілісності.

Запропоновано зміст навчальної дисципліни «Методика викладання інформатики» (270 академічних годин (9 кредитів), яка викладається для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «014.09. Середня освіта (інформатика)» галузі знань «01 Освіта. Педагогіка» розкрити у двох змістових модулях: «Теоретичні і нормативні аспекти викладання інформатики в базовій школі» (5 семестр) та «Методичні аспекти викладання інформатики в базовій школі» (6 семестр).

Посилання

Аксьонова О. В. Методика викладання економічних дисциплін : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2006. 708 с.
Барна О. В. Технологія змішаного навчання в курсі методики навчання інформатики. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2016. Вип. 2. С. 84-92.
Бирка М. Ф. Бар’єри, виклики та принципи ефективної реалізації STEM освіти в Україні. Наукові записки Малої академії наук України. Серія «Педагогічні науки». 2018. С. 6-24.
Бирка М. Ф. Теоретико-методичні основи використання інтелектуальних технологій у професійній діяльності вчителів природничо-математичних дисциплін. Нова педагогічна думка. 2013. № 3 (75). С. 3-6.
Бирка М. Ф. Теорія і практика професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті: монографія. Чернівці: Технодрук, 2015. 440 с.
Глазова В. В. Методика навчання інформатики. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2022. Вип. 81. С. 36-41. https://doi.org/10.32840/1992- 5786.2022.81.5.
Головко М. Особливості формування та реалізації базового курсу фізики. Проблеми сучасного підручника. 2022. Вип. 28. С. 26-35. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-28-26-35.
Державний стандарт базової середньої освіти. Затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. http://https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886.
Ляшенко О. І. Основні підходи до проєктування змісту базової середньої освіти. Проблеми сучасного підручника. 2020. Вип. 24. С. 109-117.
Павлова Н. С. Використання методичних задач у фаховій підготовці майбутніх учителів інформатики. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2021. № 2 (22). С. 264-271. DOI: 10.32342/2522-4115-2021-2-22-29.
Поліщук О. П., Теплицький І. О., Семеріков С. О. Професійна спрямованість фундаменталізації інформатичної освіти. Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики. 2013. Т. 3: Теорія та методика навчання інформатики. С. 122-129.
Семко Л., Самойленко Н. Методичні підходи до вивчення інформатики в основній школі. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізикоматематичної і технологічної освіти. 2015. Вип. 7. Ч. 2. С. 76-82.
Федорчук А. Л. Особливості викладання інформатики в класах фізико-математичного профілю. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2011. Вип. 36. С. 135-141.
Byrka M., Sushchenko A., Lukashiv T. Components of ICT competence of teachers of mathematics and informatics. Information Technologies and Learning Tools. 2019. Issue 74 (6). Pp. 225-237. DOI: https://doi.org/10.33407/ itlt.v74i6.3258.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Бирка, М. Ф. (2024). ДЕФІНІЦІЯ ХОЛІСТИЧНОГО ЗМІСТУ КУРСУ «МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 411-417. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-411-417