УПРАВЛІННЯ ПЕДАГОГІЧНОЮ ДІАГНОСТИКОЮ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНОЇ КУЛЬТУРИ

Ключові слова: управління, проєктна культура, педагогічна діагностика, якість освіти, професійна підготовка, майбутній фахівець, проєктна діяльність

Анотація

Якісна освіта розглядається сьогодні як один з індикаторів високої якості життя, інструмент соціальної та культурної злагоди. Педагогічна діагностика як система методів і засобів створює основу для виявлення труднощів у роботі, дозволяє визначити  сильні чи слабкі сторони педагогічної діяльності, накреслити оптимальні шляхи подальшого розвитку творчих здібностей  студентів. Управління вищими навчальними закладами, як проблема підвищення якості освіти, не знайшло належного наукового обґрунтування  на засадах  впровадження діагностичних методик. У наш час проєктна діяльність все більше привертає увагу вітчизняних педагогів, як одна із активних форм розвитку пізнавальних, творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, практично мислити. На заняттях з дисциплін: «Професійна педагогіка», «Методика професійної освіти», «Теорія і методика проєктної діяльності» використовуємо конкретні ситуації, які проєктують ситуації реального навчально-виховного процесу в закладах освіти. Запропоновані проєкти відображають  педагогічний процес.  Варто наголосити, що виконання завдань за методом проєктів передбачає два результати: зовнішній – той, який можна побачити, усвідомити, застосувати на практиці, щоб перевірити його функціональність тощо, та внутрішній – досвід діяльності, – який стане безцінним надбанням студента, об’єднавши знання, уміння, компетенції і цінності. За підсумками експериментальної роботи нами зафіксовано позитивну динаміку характеру пізнавального інтересу в усіх експериментальних групах.

Проєктна культура майбутнього фахівця це складне динамічне утворення, що передбачає наявність системи професійно значущих знань, умінь і навичок (психолого-педагогічних, професійних, методичних), набутого досвіду й особистісних якостей (інтелігентності, ерудиції, гуманних рис характеру), які в сукупності забезпечують його ефективну взаємодію з учнями, професійний та особистісний саморозвиток.

Посилання

Бондар В. І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі. АПН України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Київ. 2000. 192 с.
Булах І.Є. Поняття якості в освіті. Система моніторингу та оцінювання якості освіти / Під ред. І.Є.Булах. Наукового-методичне видання Програма розвитку Організації об’єднаних націй, UNDP/ПРООН. Київ. 2002. 139 с.
Вікторов В. Г. Управління якістю освіти (соціально-філософський аналіз) : монографія. Дніпропетровськ : Пороги. 2005. 286 с.
Лукіна Т. О. Моніторинг якості освіти: теорія і практика. Київ : «Шкільний світ». Вид. Л. Галицина, 2006. 128с.
Маслай Г. С. Якість освіти як фактор соціального і творчого розвитку особистості // Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти. Матеріали всеукраїнської науково – практичної конференції. Луцьк: Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти, 2005. С. 2-6.
Савченко Л. О. Зміст професійної підготовки фахівців сфери обслуговування. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. Слов’янськ : 2019. Вип.11., С. 28-37.
Пiдласий Г.П. Дiагностика та експертиза педагогiчних проектiв Київ : 1998. 342 с.
Романенко Ю.А. Якість освіти: суть поняття та оцінювання. Наукові праці Вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет», Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія» 2009. № 3. С. 51-57.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Савченко, Л. О., Саф’ян, К. Ю., & Тараненко, Т. О. (2024). УПРАВЛІННЯ ПЕДАГОГІЧНОЮ ДІАГНОСТИКОЮ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНОЇ КУЛЬТУРИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 216-222. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-216-222