АСПЕКТ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ НЕСПЕЦІАЛЬНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ

  • Наталія Володимирівна Рожак Львівський національний універcитет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-6872-2531
Ключові слова: спілкування,міжкультурне спілкування, компетенція, комунікативна компетенція, комунікативна ситуація

Анотація

У статті розглянуто трактування компетентності та концепції компетентності. Визначено компоненти комунікативної компетенції. З’ясовано комплекс комунікативних знань і навиків, які складають комунікативну компетентність. Відзначено, що формування й становлення комунікативної компетентності студентів неспеціальних факультетів позитивно впливає на професійний рівень майбутніх спеціалістів, їхню творчу самореалізацію, удосконалення їх діяльності, а саме це необхідно майбутнім фахівцям для адекватної орієнтації в усіх сферах суспільного життя. Зазначено шляхи формування комунікативної компетенції студентів неспеціальних факультетів. Наголошено, що аспект міжкультурного спілкування при формуванні комунікативної компетентності є інтегральною характеристикою професійної діяльності фахівця, яка охоплює такі підструктури, як діяльнісну та комунікативну.

Посилання

Аврамко Т. О. Міжкультурна комунікативна компетенція / Т. О. Аврамко // Наукові записки. – 2012. – С. 3–4.
Барабанова Н. Р. Междисциплинарная координация в формировании коммуникативно-речевой компетенции студентов / Н. Р. Барабанова // Актуальные проблемы теории коммуникации: сб. науч. тр. – СПб. – Изд-во СПбГПУ, 2004. – C. 271–280.
Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. М. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук]. – К.: КІС, 2004. – С. 47–52.
Воробьев В. В. Лингвокультурология: Теория и методы. – М.: Изд-во Российского ун-та дружбы народов, 1997. – 332 с.
Гапонова С. В. Психологічні аспекти побудови підсистеми вправ для формування іншомовної компетенції у переглядовому читанні газетних інформаційних статей / С. В. Гапонова // Іноземні мови. – 2007. – № 4. – С. 10–15.
Гордєєва А. Й. Як створювати ситуації міжкультурного спілкування на уроці англійської мови / А. Й. Гордєєва // Іноземні мови. – 2008. – № 2. – С. 8–11.
Єжижанська Т., Осадча М. Проблеми формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців / Т. Єжижанська, М. Осадча // Наукові записки. – 2012. – Випуск 3. – С. 23–31.
Кравченко А. И. Общая социология / Александр Иванович Кравченко. – М.: Высшая школа, 2001. – 481 с.
Кравченко-Дзондза О. Педагогічні умови формування комунікативної компетентності студентів // Науковий вісник МНУ імені В. О. Су-хомлинського. Педагогічні науки. – 2016. – №1 (52). – С. 98–103.
Кухарьонок С. С., Пашинська В. В. Формування основ соціокультурної компетенції студентів неспеціальних факультетів на заняттях з іноземної мови у вищих навчальних закладах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/553/1/04kssvnz.pdf.
Основы теории коммуникации: учебник / Под ред. М. А. Василика. – М.: Гардарики, 2003. – 615 с.
Садохин А. П. Введение в теорию межкультурной коммуникации / А. П. Садохин. – М.: Высшая школа, 2005. – 310 с.
Семенчук Ю. Іноземна мова – для реального життя (Моделювання комунікативних ситуацій для формування іноземного мовного ділового спілкування) / Ю. Семенчук // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2004. – № 2. – С. 143–152.
Competencies // International Board of standards for Training, Performance and Instruction (IBSTPI). – Mode of access: http:// www.ibstpi.org/competencies.htm
Harmer J. The Practice of English Language Teaching / J. Harmer. – London – New York: Longman, 1998. – 296 p.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Рожак, Н. В. (2019). АСПЕКТ МІЖКУЛЬТУРНОГО СПІЛКУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ НЕСПЕЦІАЛЬНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 110-114. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/181