ПОЛІПАРАДИГМАЛЬНИЙ КОНТЕКСТ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Ключові слова:
методологія, поліпарадигмальність, емоційний інтелект вчителя музичного мистецтва
Анотація
У статті в загальних рисах характеризується феномен емоційного інтелекту вчителя музичного мистецтва як інтегральна якість, що забезпечує йому внутрішню регуляцію психічної діяльності, поведінки, професійну успішність і продуктивне функціонування. Наголошено на багатокомпонентній структурі феномену емоційного інтелекту вчителя, що потребує всебічного його вивчення з позицій поліпарадигмальності. Поліпарадигмальний підхід як один із базових методологічних конструктів дозволяє в різних наукових ракурсах осмислити сутність досліджуваного феномену та особливості його прояву в професійній діяльності вчителя музичного мистецтва.
Посилання
Агапова Н. Г. Полипарадигмальность как характеристика образования в истории культуры / Н. Г. Агапова // Вестник Рязанского государственного университета им. С. А. Есенина. – 2011. – Вып. № 30. – С. 124–127.
Бордовская Н. В. Педагогика / Н. В. Бор-довская, А. А. Реан. – СПб.: Питер, 2000. – 304 с.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
Гончаренко С. Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес: від репродуктивної педагогіки до педагогіки творчо-креативної / С. Гончаренко, В. Кушнір // Педагогічна освіта і освіта дорослих. Європейський вимір: збірник наукових праць. – Київ-Хмельницький ІПО І ОД, 2008. – С. 41–65.
Дем’яненко Н. М. Педагогічна парадигма вищої школи України: ґенеза й еволюція / Н. М. Дем’яненко // Філософія освіти. – 2006. – № 2. – С. 256–265.
Євтух М. Б. Парадигмальній підхід як методологічна засада вивчення вищої історичної педагогічної освіти України / М. Б. Євтух // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. – Серія: Педагогічні науки. – Вип.3. – Бердянськ: БДПУ, 2016. – С. 9– 13.
Кун Т. Структура научных революций / Т. Кун. – Москва: Прогресс, 1977. – 300 с.
Липская Л. А. Философско-антропологический фундамент современного образования / Л. А. Липская // Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 23–28.
Лызь Н. А. Взгляд на парадигмы и изменения в педагогике / Н. А. Лызь // Педагогика. – 2005. – № 8. – С. 16–26.
Mayer, J. D., Salovey Р., Caruso D. (2002). Mayer – Salovey – Caruso. Emotional Intelligence. Test (MSCEIT).Toronto: Multi-Health Systems.
Микешина Л. А. Философия науки: Современная эпистемология. Научное знание в динамике культуры. Методология научного исследования / Л. А. Микешина. – Москва: Прогресс –Традиция, 2005. – 464 с.
Педагогіка вищої школи: Навч.посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – Київ: Знання, 2007. – 495 с.
Савотина Н. А. Понятие «парадигма» и его статус в педагогике / Н. А. Савотина // Педагогика. – 2012. – № 10. – С. 3–11.
Семеног О. М. Професійна підготовка майбутнього вчителя на основі поліпарадигмального підходу / О. М. Семеног // Педагогіка вищої школи: методологія, теоріяя, технології. Додаток 2. – 2014. – Т.1. – С. 77– 81.
Сисоєва С. О. Освітологічний контекст освітніх реформ / С. О. Сисоєва // Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія: монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. – Київ: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – С. 133–151.
Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти / С. О. Си-соєва // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»]. Серія: Педагогіка. – 2011. –Т.153. – Вип.141. – С. 5–11.
Фомичева И. Г. Теоретико-методо-логические основания структуризации педа-гогического знания / И. Г. Фомичева // Педагогика. – 2001. – № 9. – С. 12.
Хоменко А. В. Полісемантичність поняття «парадигма» у теорії науково-педагогічного знання / А. В. Хоменко // Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 65. – С.26 – 35. Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2016_65_6
Шляхова И. Б. Педагогическая парадигма. Теория, проблемы, поиски путей решения / И. Б. Шляхова // Теория и практика образования в современном мире: материалы V11 Международной науч.конференции. – Санкт-Петербург, июль, 2015. – СПб.: Свое изд-во, 2015. – С. 54– 63.
Бордовская Н. В. Педагогика / Н. В. Бор-довская, А. А. Реан. – СПб.: Питер, 2000. – 304 с.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
Гончаренко С. Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес: від репродуктивної педагогіки до педагогіки творчо-креативної / С. Гончаренко, В. Кушнір // Педагогічна освіта і освіта дорослих. Європейський вимір: збірник наукових праць. – Київ-Хмельницький ІПО І ОД, 2008. – С. 41–65.
Дем’яненко Н. М. Педагогічна парадигма вищої школи України: ґенеза й еволюція / Н. М. Дем’яненко // Філософія освіти. – 2006. – № 2. – С. 256–265.
Євтух М. Б. Парадигмальній підхід як методологічна засада вивчення вищої історичної педагогічної освіти України / М. Б. Євтух // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. – Серія: Педагогічні науки. – Вип.3. – Бердянськ: БДПУ, 2016. – С. 9– 13.
Кун Т. Структура научных революций / Т. Кун. – Москва: Прогресс, 1977. – 300 с.
Липская Л. А. Философско-антропологический фундамент современного образования / Л. А. Липская // Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 23–28.
Лызь Н. А. Взгляд на парадигмы и изменения в педагогике / Н. А. Лызь // Педагогика. – 2005. – № 8. – С. 16–26.
Mayer, J. D., Salovey Р., Caruso D. (2002). Mayer – Salovey – Caruso. Emotional Intelligence. Test (MSCEIT).Toronto: Multi-Health Systems.
Микешина Л. А. Философия науки: Современная эпистемология. Научное знание в динамике культуры. Методология научного исследования / Л. А. Микешина. – Москва: Прогресс –Традиция, 2005. – 464 с.
Педагогіка вищої школи: Навч.посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – Київ: Знання, 2007. – 495 с.
Савотина Н. А. Понятие «парадигма» и его статус в педагогике / Н. А. Савотина // Педагогика. – 2012. – № 10. – С. 3–11.
Семеног О. М. Професійна підготовка майбутнього вчителя на основі поліпарадигмального підходу / О. М. Семеног // Педагогіка вищої школи: методологія, теоріяя, технології. Додаток 2. – 2014. – Т.1. – С. 77– 81.
Сисоєва С. О. Освітологічний контекст освітніх реформ / С. О. Сисоєва // Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія: монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. – Київ: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. – С. 133–151.
Сисоєва С. О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти / С. О. Си-соєва // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу «Києво-Могилянська академія»]. Серія: Педагогіка. – 2011. –Т.153. – Вип.141. – С. 5–11.
Фомичева И. Г. Теоретико-методо-логические основания структуризации педа-гогического знания / И. Г. Фомичева // Педагогика. – 2001. – № 9. – С. 12.
Хоменко А. В. Полісемантичність поняття «парадигма» у теорії науково-педагогічного знання / А. В. Хоменко // Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 65. – С.26 – 35. Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2016_65_6
Шляхова И. Б. Педагогическая парадигма. Теория, проблемы, поиски путей решения / И. Б. Шляхова // Теория и практика образования в современном мире: материалы V11 Международной науч.конференции. – Санкт-Петербург, июль, 2015. – СПб.: Свое изд-во, 2015. – С. 54– 63.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Ракітянська, Л. М. (2019). ПОЛІПАРАДИГМАЛЬНИЙ КОНТЕКСТ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 105-109. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/180
Розділ
Статті