ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ НУШ

  • Ірина Василівна Шевчук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0001-9507-6048
Ключові слова: інформаційні технології, майбутні вчителі початкових класів, уроки математики

Анотація

У статті розкрито особливості підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування інформаційних технологій на уроках математики в умовах НУШ.

Основним мотивом, що входить до структури готовності вчителя до реалізації інформаційних технологій, є інтерес до навчання дітей з використанням цих технологій як важливого дидактичного засобу. Як структурні компоненти цієї готовності виступає його спеціальні та методичні знання, вміння та навички ефективного застосування інформаційних технологій як дидактичного інструменту своєї професійної діяльності. Інформаційні технології дозволяють вчителю урізноманітнити матеріал на всіх етапах уроку математики, підвищити мотивацію учнів, їх зацікавленість, сприяти більш міцному засвоєнню знань.

Формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до використання інформаційних технологій на уроках математики здійснюється поетапно: підготовчий – на цьому етапі формується первинний інтерес до інформатики як галузі наукового знання та предмета професійної діяльності вчителя початкових класів; визначальним є створення мотивації до використання інформаційних технологій в початковій школі та реалізація наявних (вихідних) компетентностей у процесі професійної педагогічної підготовки; початковий, який передбачає подальше поглиблення інтересу до інформаційних технологій та формування спеціальних знань і умінь майбутнього вчителя початкових класів у цьому напрямку його професійної діяльності. На цьому етапі необхідним є набуття досвіду вирішення професійних завдань вчителя початкової школи за допомогою інформаційних технологій на основі загальнопрофесійного змісту; основний – на цьому етапі відбувається вдосконалення досвіду вирішення професійних завдань вчителя початкової школи з допомогою інформаційних технологій під час вивчення математики.

Перспективи подальших наукових пошуків убачаємо в обґрунтуванні педагогічних умов, які сприяють успішному формування готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування інформаційних технологій на уроках математики.

Посилання

Використання та впровадження ІКТ на уроках математики. URL: https://inna-semeniuk.com/dlya-vchiteliv/na-dopomogu-vchitelyu-matematiki/vikoristannya-ikt-na-urokax-matematiki/
Волинець К. І., Зюзіна З. В. Підготовка вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій на уроках математики. URL: http://www.psyh.kiev.ua/.
Волинець К. I., Козлітін Д. О. Формування готовності майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій на уроках математики. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/4420/1/%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%9A.pdf
Дрокіна А. С. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання засобів інформаційних технологій. URL: file:///C:/Users/HomeHP/Desktop/2071-Article%20Text-4006-1-10-20150429.PDF
Концепція «Нова українська школа». URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf.
Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті: Проект. Освіта. 2001. № 60–62. 24–31 жовтня.
Суховірський О. В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій : дис... канд. пед. наук : 13.00.04. Інститут педагогіки АПН України. К., 2005.
Філоненко О., Цуканова Н. Особливості формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів у закладі вищої освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми : Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2023. № 8–9. С. 155−164.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Шевчук, І. В. (2024). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ НУШ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 345-348. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-345-348