ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ НАД ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ СПІЛКУВАННЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • Тамара Анатоліївна Торчинська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-5395-687X
Ключові слова: професійна підготовка, здобувачі вищої освіти, фразеологізми, учні молодшого шкільного віку

Анотація

У статті розкрито особливості підготовки здобувачів вищої освіти до роботи над фразеологізмами з метою формування культури спілкування учнів молодшого шкільного віку.

Ефективність навчання фразеології майбутніми фахівцями початкової освіти залежить від доцільного використання методів, прийомів, засобів навчання, правильного вибору їх. Успішність роботи з фразеологізмами залежить від раціонального використання вчителем початкової школи активних форм організації навчальної діяльності учнів (індивідуальної, парної, групової), ефективних способів співпраці вчителя й учнів (розповідь, обмін думками, спостереження за мовними явищами, виконання практичних завдань і вправ), прийомів роботи з фразеологічним матеріалом з урахуванням дій, необхідних для формування мовленнєвих навичок (аудіювання, читання, вимова, запам’ятовування, читання, написання фразеологізмів; зв’язок між стійкими сполученнями слів із дійсністю; уживання їх в усному та писемному мовленні з пошуком у мові відповідників).

Ґрунтовна підготовка здобувачів вищої освіти до роботи над фразеологізмами є важливою передумовою формування культури спілкування учнів молодшого шкільного віку. Вчителю початкової школи потрібно вміти влучно використовувати фразеологічні одиниці у своєму мовленні, фахово передати свої знання і навички учням у межах початкової школи.

Використання сучасних педагогічних технологій у поєднанні із традиційними методами та прийомами навчання забезпечить ідеальну основу для вивчення фразеологічного матеріалу у закладах вищої освіти. Саме застосування різних форм і технологій навчання надасть можливість більш ґрунтовно ознайомитись із теоретичним матеріалом і опанувати його, дібрати ефективні методи саме для вивчення конкретної теми, а також застосувати ті прийоми роботи та засоби навчання, які будуть відповідати рівневі знань студентів.

Перспективи подальших розвідок напряму вбачаємо у пошуку таких педагогічних технологій, які сприятимуть ефективній професійній мовній підготовці майбутніх учителів початкової школи.

Посилання

Білявська Т. М. Формування мовної компетентності майбутніх учителів початкової школи (фразеологічний рівень). URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/41/part_1/18.pdf
Греб М. М. Діагностика навчальних досягнень майбутніх учителів початкової школи під час вивчення лексикології і фразеології сучасної української мови. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2014. № 5 (вересень-жовтень). С. 95–105.
Державний стандарт початкової освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF
Дубовик С. Г., Кучер І. С. Організаційно-методичні основи засвоєння фразеології на уроках української мови в початковій школі. Молодий вчений. 2022. № 9 (109) вересень. С. 74–77.
Калашник В. С., Колоїз Ж. В. Словник фразеологічних антонімів української мови. К. : Довіра, 2001. 284 с.
Кононенко В. Етнологічні засади вивчення української мови. Українська мова в освіті. Івано-Франківськ: Плай, 2000. № 2. С. 152–158.
Лобчук О. Робота з фразеологізмами на уроках української мови. Початкова школа. 2006. № 4. С. 10–12.
Методика навчання рідної мови в середніх освітніх закладах: підручн. для студентів-філологів / за ред. М. І. Пентилюк. К. : Ленвіт, 2004. С. 185–188.
Словник-довідник з української лінгводидактики: навчальний посібник / за ред. М. І. Пентилюк. К.: Ленвіт, 2015. 320 с.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Торчинська, Т. А. (2024). ПІДГОТОВКА ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ НАД ФРАЗЕОЛОГІЗМАМИ З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ СПІЛКУВАННЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 335-339. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-335-339