МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

Ключові слова: мультимедійна презентація, комп’ютерні технології, буктрейлери, медіатексти, карта знань, інтегровані уроки

Анотація

У статті окреслено важливість використання мультимедійних технологій як одного із важливих інтерактивних елементів сучасного уроку «Я досліджую світ». Завдання вчителя – сконструювати такий урок, який, на його думку, міг би найбільш ефективно досягти поставленої навчальної мети. Мультимедійні технології завжди були невід’ємною частиною педагогічного процесу. Визначено сутнісні характеристики основних понять, зокрема, мультимедійна технологія – це програма, яка може містити текстові матеріали, фотографії, малюнки, слайд-шоу, звукове оформлення і дикторський супровід, відеофрагменти і анімації. Виокремлено ефективні мультимедійні технології, які сприяють якісному засвоєнню знань, розширенню природничих умінь та навичок: мультимедійна презентація, віртуальні та інтерактивні екскурсії, буктрейлери, медіатексти, інтелект-карти, інтерактивні плакати, Movie Maker, Anime Studio Pro. Основними завданнями сучасного вчителя під час розробки уроків інтегрованого курсу «Я досліджую світ» з використанням мультимедійних технологій – сконструювати такий урок, який буде найбільш ефективно досягти поставленої мети. Створенні вчителем мультимедійні презентації, відеоролики мають відповідати педагогічним, ергономічним та естетичним вимогам: вчителю важливо дотримуватись санітарних норм та правил використання мультимедійної техніки на уроках в початковій школі; слід враховувати вимоги, які обумовлені психологічними особливостями сприйняття інформації школярами молодшого шкільного віку; необхідно пам’ятати про головну мету мультимедійної презентації, відеоролику – досягти глибшого запам’ятовування навчального матеріалу через образне сприйняття, посилення емоційного впливу; ефективність супроводу уроку мультимедійною презентацією буде залежати в першу чергу від рівня ілюстративного матеріалу, тому вчителю варто особливу увагу звертати при добору матеріалу для створення презентації для власних уроків.

Посилання

Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ : К.І.С., 2019. С. 45–51.
Білик В. Б. Проектна діяльність – основа розвитку творчих здібностей молодших школярів. Початкова школа. 2018. №5. С. 6-8.
Вакалюк Т. С. Можливості використання хмарних технологій в освіті. Актуальні питання сучасної педагогіки: матеріали міжнародної наук. конференції. Острог, 2016. С. 97–99.
Додусенко Н. О. Теоретичні аспекти проектної діяльності молодших школярів. Початкове навчання та виховання. 2017. №24. С. 2–9.
Кирилова З. А. Екологічна освіта і виховання школярів у процесі вивчення природи. Початкова школа. 2019. № 5. С. 25-27.
Малинін І. А. Підготовка до використання інформаційних технологій в професійній діяльності педагога. Одеса: Педагогіка. 2019. С. 50–53.
Нікітіна О. О. З історії розвитку проблеми формування загальнонавчальних умінь і навичок школярів. Вісник Черкаського університету. Черкаси : Педагогічні науки, 2018. № 1. С. 83–87.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Сосюк, А. В. (2024). МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 328-331. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-328-331