НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ В ІСТОРИЧНОМУ ОСМИСЛЕННІ

  • Вадим Геннадійович Яровий Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0009-0005-3264-9351
Ключові слова: національно-патріотичне виховання, військово-патріотичне виховання, загальнолюдські цінності, особистість, фізичний розвиток, фізичне виховання, суверенітет, незалежність, захист України

Анотація

У статті розглядається питання національно-патріотичного виховання молоді, формування національно-патріотичних і військово-патріотичних цінностей підростаючого покоління протягом всього періоду розвитку людської цивілізації від старогрецьких філософів до класиків св ітової педагогіки. Вивчення історії зарубіжної школи й педагогіки, як важливої складової загальної та педагогічної культури вчителя і тренера, дає уявлення про головні напрямки навчання, виховання й освіти молодого покоління. Особливо важливою є роль фахівця галузі фізичної культури і спорту у суспільних процесах глобалізації – фізичний розвиток підростаючого покоління, його підготовка до захисту держави. Метою роботи є історичний аналіз здобутків національно-педагогічної спадщини світової і української наукової спільноти. Сповідуючи принцип історизму, розглядається кожний етап еволюції людського суспільства, у контексті формування всебічно гармонійно розвинутої особистості, через призму робіт представників філософсько-педагогічного напрямку. Пропонуються до осмислення діяльності і робіт видатних філософів, мислителів і педагогів різних суспільно-вікових економічних формацій та їх поглядів на історико-педагогічні проблеми, особливо – на національно-патріотичне і військово-патріотичне виховання й освіту підростаючих поколінь від найдавніших часів до сучасності. Систематична цілеспрямована робота майбутніх фахівців галузі фізичного виховання і спорту над усвідомленням світової педагогічної спадщини минулого буде сприяти розширенню професійного світогляду вчителя фізичної культури чи тренера з виду спорту, формувати у них креативне педагогічне мислення, уміння творчо підходити до сучасних явищ суспільного життя.

Посилання

Винниченко В.К. Геній України. Українська мова та література в школі. 1989. № 9. С. 3–4.
Зубалій М.Д. Форми військово-патріотичного виховання допризовної молоді. К.: АПН України, 2010. 272 с.
Історія педагогіки: навч. посібник / М.С. Гриценко К.: Вища школа, 1973. 447 с.
Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України 16 червня 2015 р.
Кравчук В. Математика : підр. для 6 класу закл. загал. серед. освіти / В.Кравчук, Г. Янченко. Тернопіль: Підручники і посібники, 2023. 304 с.
Лещенко Г.А. Формування позитивної мотивації школярів до систематичних занять фізичними вправами: автореф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.09. Кривий Ріг, 2002. 18 с.
Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту. К., 2004. 16 с.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Яровий, В. Г. (2024). НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ В ІСТОРИЧНОМУ ОСМИСЛЕННІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 317-323. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-317-323