РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ

Ключові слова: майбутні журналісти, креативність, вивчення другої іноземної мови, творчі здібності, методи, технології навчання, німецька мова

Анотація

У статті висвітлено основні професійні якості майбутнього журналіста, особливу увагу приділено розвитку творчих здібностей студентів. Креативність характеризується як ознака високого рівня професійної компетентності майбутнього фахівця. Творчі здібності розглядаються як невід’ємна складова сучасного журналіста, який вправно й майстерно виконує професійну діяльність. У статті проаналізовано найважливіші чинники, що впливають на зростання попиту на креативність у сфері журналістики. Автором розглядається термін «творчість», надається його визначення щодо особистості майбутнього журналіста. Описано найважливіші компоненти творчості. Автор аналізує процес формування творчих здібностей майбутніх журналістів. Проаналізовано особливості викладання німецької мови як другої іноземної. Автор виділяє найбільш суттєві чинники, які необхідно враховувати в цьому процесі. У статті приділено увагу принципам, на основі яких має здійснюватися розвиток креативних здібностей майбутніх журналістів у процесі іншомовної освіти. Розроблено спеціальні методи та технології розвитку творчих здібностей майбутніх журналістів у процесі вивчення німецької мови. Кожен метод подано в розрізі розвитку певних творчих здібностей майбутніх журналістів у процесі вивчення німецької мови як другої іноземної. Більш того, у статті наведено приклади завдань з метою удосконалення творчих умінь майбутніх журналістів під час іншомовної освіти. Надано короткі інструкції та поради задля ефективної імплементації зазначених методів в освітньому процесі. Впровадження таких методів і технологій креативного навчання як імітаційні ігри, творче письмо, рольові ігри, дискусії, креативна розповідь сприяють розвитку творчих здібностей майбутніх журналістів в процесі вивчення німецької мови як другої іноземної. Автором запропоновано рекомендації щодо ефективного застосування зазначених методів.

Автор окреслює подальші розвідки, пов’язані з аналізом формування й удосконаленням навичок творчого письма студентів у процесі вивчення іноземної мови студентами нелінгвістичних спеціальностей.

Посилання

Chyzhykova, O. (2023). Teaching Methods and Techniques of Developing Creative Thinking of Future Economists and Managers in the Process of Foreign Language Learning”, OD, № 1(40), pp. 152–165. DOI: 10.28925/2312-5829.2023.19
Franks, S., Wells, R., Maiden, N., & Zachos, K. (2022). Using computational tools to support journalists’ creativity. SAGE, Vol. 23(9) 1881–1899. DOI: 10.1177/14648849211010582
Fulton, J. (2011). Print journalism and the creative process: examining the interplay between journalists and the social organisation of journalism. Altitude. Vol. 9, pp. 1-15. URL: https://www.researchgate.net/publication/265013576
Garachkovska, O., Parfeniuk, I., Haludzina-Horobets, V., Dmytrenko, N., Osaula, V., Grebnov, G. (2022). Social Media as a Tool for the Development of Future Journalists’ Communicative Competence. Journal of Curriculum and Teaching, 11(6), pp. 16 -29. DOI:10.5430/jct.v11n6p16.
Hamann, V. (2023). Task representation in German as a foreign language: A systemic functional analysis of Norwegian students’ written responses. Linguistics and Education,Volume 77. https://doi.org/10.1016/j.linged.2023.101193.
Hill, D., Luther, C. A., & Slocum, P. (2020). Preparing Future Journalists for Trauma on the Job. Journalism & Mass Communication Educator, 75(1), 64-68. URL: https://doi.org/10.1177/1077695819900735
Hryvko, A., Sytnyk, O.& Zhuk, Y. (2020). Exploring Students’ Views on ICT Skills as the Components of Journalists’ Professional Competence: EDM Aspect. CEUR Workshop Proceedings, 2 (2732). pp. 934-947. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/722519
Kaplan, D. (2019). Creativity in Education: Teaching for Creativity Development. Psychology, Vol.10 No.2. DOI: 10.4236/psych.2019.102012
Koivula, M., Villi, M. & Sivunen,A. (2020). Creativity and Innovation in Technology-Mediated Journalistic Work: Mapping out Enablers and Constraints. Digital Journalism, 11(4):1-18.DOI:10.1080/21670811.2020.1788962
Popławska, A, Szumowska, E. & Kuś, J. (2021) Why Do We Need Media Multitasking? A Self-Regulatory Perspective. Front. Psychol., Vol. 12. doi: 10.3389/fpsyg.2021.624649
Reyes-de-Cózar, S., Pérez-Escolar, M., Navazo-Ostúa, P. (2022). Digital Competencies for New Journalistic Work in Media Outlets: A Systematic Review. New Forms of Media Work and Its Organizational and Institutional Conditions. Vol 10, No 1, pp. 27-42. DOI: https://doi.org/10.17645/mac.v10i1.4439
Witschge, T., Deuze, M. & Willemsen, S. (2019). Creativity in (Digital) Journalism Studies: Broadening our Perspective on Journalism Practice. Digital Journalism, 7:7, 972-979, DOI: 10.1080/21670811.2019.1609373
Wöhler, J., Reinhardt, R. (2021). The users' perspective on how creativity techniques help in the idea generation process – A repertory grid study. Creativity and Innovation Management, V.30, Issue 1. URL: https://doi.org/10.1111/caim.12424
Zhang, L. (2022). Undergraduate German as a second foreign language learning experience and improvement strategies. Science Insights Education Frontiers, 12(2):1719-1728. Doi: 10.15354/sief.22.or061
Zheludenko, M., Sabitova, A. (2015). The main aspects of learning German as a second foreign language after English. Humanitarian Education in Technical Universities, № 32. DOI:10.18372/2520-6818.32.9579
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Чижикова, О. В. (2024). РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ ЯК ДРУГОЇ ІНОЗЕМНОЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 247-250. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-247-250