ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: змішане навчання, персональне навчальне середовище, природничі дисципліни, інформаційно-комунікаційні технології, імерсивні технології навчання, застосунок AR Book

Анотація

У статті розглядається питання організації процесу навчання природничих дисциплін учнів старших класів закладів середньої освіти в моделі змішаного навчання шляхом залучення імерсивних технологій навчання. Надано тлумачення «змішаного навчання» в реаліях інтенсифікації процесу навчання на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій, які виділено в окремі групи. Побудовано модель змішаного навчання природничих дисциплін та математики учнів старшої школи на основі ІКТ, зокрема імерсивних технологій, які надають можливість візуалізувати процес навчання, активізувати пізнавальну та навчальну активність учнів.

В основі моделі покладено взаємодію вчителя та учня, які є суб’єктами глобального освітнього середовища та мають можливість автономної співпраці, незалежної від місця та часу навчання. Отже, учень в такій моделі навчання має можливість самостійно вибудовувати персональну траєкторію навчання; створювати персональне навчальне середовище, задовольняючи власні навчальні інтереси та потреби; використовувати різноманітні технології для інтенсифікації процесу навчання; самостійно опановувати навчальний матеріал, ненав’язливо занурюючи його до процесу навчання.

Оскільки основою побудованої моделі змішаного навчання є процес візуалізації навчального матеріалу, то серед різноманітних імерсивних технологій було обрано застосунок AR Book, який найкраще відповідає саме цьому критерію. Використання застосунку AR Book на уроках природничих дисциплін допоможе вчителю розкрити з учнями потенціал проектного та дослідницького навчання; створить умови для учнів самостійно досліджувати різноманітні явища та об’єкти. Розглянутий застосунок є одним із найкращих застосунків для індивідуалізації навчання, його використання надає кожному учневі можливість самостійно, у власному темпі проходити навчальний матеріал, відповідно до освітніх потреб учня та його психологічних можливостей.

Застосунок AR Book є динамічним додатком, що постійно розвивається та наповнюється різноманітним навчальним матеріалом, але має і ряд недоліків: поки що бібліотека навчального матеріалу недостатньо розроблена, не зважаючи на великий потенціал самого додатку; не існує розроблених методик використання даного застосунку в процесі навчання.

Посилання

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. К. Атіка, 2009. 684 с.
Гриб’юк О. О. Імерсивні технології у процесі навчання предметів математичного циклу: становлення нової освітньої парадигми. Педагогічні науки: теорія та практика. (4). 2022. С. 35–45. URL : https://doi.org/10.26661/2786-5622-2021-4-05.
Литвинова С. Г. Імерсивне середовище навчання: порівняльний аналіз. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2(53). 20023. С. 76–82. URL : https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.76-82.
Про освіту : Закон України № 2145-VII від 05.09.2017. URL : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. (дата звернення: 07.01.2024).
Скрипка Г. В. Впровадження технології віртуальної реальності в умовах дистанційного та змішаного навчання сучасної школи. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 211. 2023. С. 201–208.
Immersive Technology. Whatls.com. website. URL :https://whatis.techtarget.com/definition/immersive-technology. (дата звернення: 07.01.2024).
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Рашевська, Н. В. (2024). ІМЕРСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 222-228. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-222-228