ТЕХНОЛОГІЯ СКАФФОЛДИНГУ В ПРОЦЕСІ ОВОЛОДІННІ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті проаналізовано практичне використання технології скаффолдингу в процесі оволодінні іноземною мовою здобувачами вищої освіти в освітньому середовищі. Сьогодні складно уявити процес вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти без використання різних прийомів, методів та технологій навчання. Однією з таких технологій є технологія скаффолдингу, важливою стратегією котрої є сукупність процесів спрямованих на підтримку студентів під час отримання ними знань. У статті детально розглянуто технологію скаффолдингу, висвітлено типи даної технології, показано основні характеристики стратегії скаффолдингу та провідні цілі. Також автори досліджують переваги, та можливість використання технології скаффолдингу у процесі оволодіння іноземною мовою, та задається ціллю з’ясувати, чи сприяє технологія скаффолдингу ефективному вивченню іноземної мови студентами у закладах вищої освіти. Також автори розглядають яким чином дана технологія допомагає здобувачам освіти вдосконалити свої знання з іноземної мови, зрозуміти та освоїти новий матеріал. Крім того, автори аналізують важливий метод даної технології ‒ «згасаючу допомогу», яку пояснюють як плавне зменшення надання інтенсивної допомоги зі сторони викладача до того моменту, коли студент проявляє себе цілком самостійним, та автономним у виконані завдання. У статті також проаналізовані певні аспекти для успішного використовування технології скаффолдингу у ході заняття, та на які вартує звернути увагу викладачу. Автори у статті роблять чіткий наголос на тому, що не варто забувати про те, що основною даної технології є принцип створення ситуацій успіху викладачем на занятті. Адже створення ситуації успіху, на думку авторів, має допомогти уникнути труднощів, з якими зіштовхується студент на шляху до вивчення іноземної мови та допомогти нівелювати такі почуття як: сором’язливість, невпевненість у собі, побоювання зробити помилку, острах викликати насмішку в одногрупників. Автори вважають, що найбільш доцільними навчальними технологіями створення ситуації успіху при застосуванні скаффолдингу є: інтерактивні технології навчання; кооперативне навчання; колективно-групове навчання; технології ситуативного моделювання; кейс-метод.
Посилання
Лисицька О. П. Скаффолдинг у викладанні англіиської мови та інтернет для викладачів. Іноземні мови у вищіи освіті. лінгвістичні, психологопедагогічні та методичні перспективи. Матеріали IV Всеукр. Наук.-практ. Інтернет-конф. з між нар. Харків, 20 лют. 2019 р. Харків. С. 67‒71.
Маркова О. В., Шматок Т. Г. Створення ситуації успіху при вивченні іноземної мови студентами-юристами як запорука гуманізації педагогічного процесу. Лінгво-культурнии дискурс у парадигмі професіи ної освіти. зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 5 березня 2015 р. //М-во освіти і науки Украї ни, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т імені Вадима Гетьмана». Київ. КНЕУ, 2015. С. 478–487.
Нежива О. М. Використання соціальних мереж в освітньому середовищі (на прикладі вивчення іноземної мови). Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). № 3. 2023: С. 50‒57.
Нежива О. М. Можливості використання технології скафолдингу у мовній підготовці студентів. Матеріали V міжнародна науково-практична конференція «Сучасні методики навчання іноземних мов і перекладу в Україні та за її межами 23-24 листопада 2023 року, Переяслав, Україна: збірник тез. 2023.
Hammond, J. (Ed). Scaffolding: Teaching and learning in language and literacy education. Newtown, Australia: Primary English teaching Association. 2001.
Lombardi, P. Instructional Methods, Strategies, and Technologies to Meet The Needs of All Learners. Ch.11 What is scaffolding? 2019. Retrieved from URL: https://granite.pressbooks.pub/teachingdiverselearners/
Nezhyva O. Ted Talks as a Digital Material in Foreign Language. To be or not to be a great educator, 2022. Proceedings of ATEE Annual Conference. Riga, University of Latvia Press. pp. 481‒489. DOI: 10.22364/atee.2022.24
Wood D., Bruner J., Ross G. (1976). The role of tutoring in problemsolving. Journal of Child Psychology and Psychiatry. Vol. 17. 2023. P.89‒100.