ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

  • Інна Віталіївна Маринченко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка https://orcid.org/0000-0001-5424-8085
  • Олександр Вікторович Вороненко Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0003-3683-7278
Ключові слова: аспекти, вчителі початкової школи, зміст освіти, технології навчання, просторове оточення, можливості розвитку

Анотація

У сучасних умовах світової глобалізації питання перспективності та пошук шляхів формування креативного освітнього середовища в системі вищої освіти України стало однією з найважливіших проблем підвищення якості освітньої складової. Актуальним стає пошук шляхів вирішення цієї проблеми та створення методичного інструментарію для формування креативного освітнього середовища як запорука підвищення якості навчання здобувачів вищої освіти. Визначено зміст поняття «креативне освітнє середовище»; розкрито його ознаки та особливості, розроблено та впроваджено методику формування креативного освітнього середовища в освітньому процесі вищої освіти України під час проведення експериментального дослідження на базі Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. До опитування залучено 68 Викладачів Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. До контрольної групи ввійшли 36 респондентів, а до експериментальної – 32 учасники. З відібраних респондентів для проведення експериментального дослідження виділено 30 жінок та 38 чоловіків. Використані такі методи: аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення та експеримент: констатуючий, формуючий та контрольний, а також методи математичної статистики. Розроблено методичний інструментарій підвищення готовності майбутніх педагогів до формування креативного освітнього середовища в освітньому процесі вищої освіти, а саме: реалізація чотирьох аспектів, які впливають на формування сприятливого освітнього середовища: сприятливий психологічний клімат; зміст освіти, технології навчання; просторове оточення; можливості розвитку. Напрям подальших досліджень націлений на розгляд сучасних програм міжнародного рівня для педагогів з можливістю підвищення кваліфікації за кордоном та результатів власних досліджень.

Посилання

Abualrub, I., Karseth, B., Stensaker, B. The various understandings of learning environment in higher education and its quality implications. Qualityin Higher Education, 2021. 1. P. 90–110. URL: http://surl.li/hnxdc
Cavite, F. M, Marcial, D. E. Correlates of learning satisfaction and learning engagement in distance online education. Information technologies and teaching aids, 2022. 90 (4). P. 118–135. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v90i4.4920
Efthymiou, E., Kington, A. The development of inclusive learning relationships in mainstream settings: A multimodal perspective. Cogent Education, 2022. 4. 167 p. URL: http://surl.li/eqxmm
Inna Marynchenko, Oksana Braslavska, Oleh Levin, Yuliia Bielikova & Tetyana Chumak. Modern tools for increasing the efficiency of distance education in the conditions of digitalization. AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research, 2023. No. 13(1). Special Issue XXXII. P. 87–92. URL: http://www.magnanimitas.cz/13-01-xxxii
Kovalchuk, V., Marynchenko, I., Yashchuk, S. Creation of a favorable educational environment in higher education institutions of Ukraine. Society Integration. Education: materials of the International Scientific Conference, 2020. 1. P. 465–480. URL: http://dx.doi.org/10.17770/sie2020vol1.4897
Kovalchuk, V., Marynchenko, I., Sherudylo, А., Vovk, B., Samus, T., Soroka, V. Implementation of the learning model based on the results of future vocational teachers’ professional training. AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research, 2021. 11(2). P. 214–219. URL: https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000701349900037
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Маринченко, І. В., & Вороненко, О. В. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 201-205. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-201-205