ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ ІНСТРУМЕНТІВ У СУЧАСНИХ УМОВАХ НАВЧАННЯ

  • Лариса Володимирівна Ломакіна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-3449-8121
  • Оксана Ігорівна Гураль Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-1552-2093
  • Наталія Іванівна Дичка Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-3363-569X
Ключові слова: засоби підтримки освітнього процесу; месенджер Telegram; чат-бот; обмеження в умовах карантину і воєнної агресії

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність застосування сучасних засобів ІКТ при навчанні майбутніх інженерів фахових дисциплін та іноземної мови в умовах карантину і воєнної агресії. Світова пандемія призвела до того, що в усьому світі до 2-х мільярдів дітей і молоді опинились за межами аудиторного освітнього процесу. Це спонукало держави до розширення процесів цифровізації, пошуку ефективних рішень для підтримки віддаленої освітньої взаємодії.

Проведений аналіз міжнародного досвіду та наукових джерел, у контексті застосування ІКТ в освіті, засвідчив інтерес світової освітньої спільноти до використання мобільних сервісів, месенджерів. На думку авторів статті, можливим дієвим засобом вирішення гострих та складних педагогічних проблем у дистанційній формі навчання є використання месенджеру Telegram, у якості засобу підтримки освітнього процесу.

Метою статті є проаналізувати переваги використання месенджера Telegram, як засобу підтримки освітнього процесу, в сучасних умовах карантинних обмежень і воєнної агресії, під час навчання майбутніх інженерів фахових дисциплін і іноземної мови; надати рекомендації щодо застосування чат-боту месенджера Telegram.

У статті представлено досвід використання месенджера Telegram, як засобу підтримки освітнього процесу на факультеті електроніки у Національному технічному університеті України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», в умовах вимушених обмежень, спричинених світовою пандемію і воєнною агресією. Проаналізовано сучасні месенджери, зокрема Telegram, Viber, Facebook Messenger, WhatsApp, за визначеними критеріями та показниками. Окреслено переваги використання месенджера Telegram для підтримки освітнього процесу, зокрема: кросплатформність, підтримка синхронної та асинхронної взаємодії, можливість обміну повідомленнями різного формату, можливість забезпечити виконання багатьох педагогічних задач. Охарактеризовано суть, переваги та можливості використання інструмента чат-боту від месенджера Telegram. Надано психолого-педагогічні рекомендації щодо підвищення педагогічного ефекту від використання чат-боту від Telegram. Дослідження показало, що месенджер Telegram дозволяє здійснювати підтримку освітнього процесу в умовах неочікуваних та вимушених обмежень без втрати якісних показників, досягаючи педагогічних цілей.

Посилання

Azizi, M., Rassaei, E., Bagheri, M. S. (2020). Mobile Mediated Learning in Language Classrooms: Learner’s Satisfaction, their Perceived Usefulness of Instruction and Classroom Achievement. Information Technologies and Learning Tools. 79 (5). P. 139–153.
Iksan, Z. H., Saufian, S. M. (2017). Mobile Learning: Innovation in Teaching and Learning Using Telegram. International Journal of Pedagogy and Teacher Education. 1 (1).
Iqbal, M. Z., Alradhi, H. I., Alhumaidi, A. A. et al. (2020). Telegram as a Tool to Supplement Online Medical Education During COVID-19 Crisis. Acta informatica medica. 28(2). P. 94–97.
Maiier, N. V., Yukhymenko, V. O. (2022). Mobile Technologies in the Development of Professionally Oriented English Speech Interaction Competence in Information Systems and Technology Military Students. Information Technologies and Learning Tools. 88(2). P. 115–125.
Pereira, Ju. (2016). Leveraging chatbots to improve self-guided learning through conversational quizzes. in: Proceedings of the 4th International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality, Salamanca, Spain, 2-4 Nov.
Singh, R. (2018). AI and Chatbots in Education: What Does The Future Hold? URL: https://cutt.ly/dnFFC34.
Tamayo, P., Herrero-Alcalde, A., Martín-Román, J. et al. (2020). Design of a chatbot as a distance learning assistant.
Tsidylo, I., Samborskiy, S., Mazur, S.-I., Zamoroz, M. (2020). Designing a Chat Bot for Learning a Subject in a Telegram Messenger. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2732/20201329.pdf.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Ломакіна, Л. В., Гураль, О. І., & Дичка, Н. І. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ ІНСТРУМЕНТІВ У СУЧАСНИХ УМОВАХ НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 190-196. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-190-196