ВИМОГИ ДО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ INTELLIGENT

Ключові слова: цифрові технології, міжкультурна компетентність, проєктування, система, адаптивність, критерій, показник, Збройні Сили України, вищий військовий навчальний заклад, іншомовна підготовка, компетентність, діагностика, інтелектуалізація

Анотація

Авторка статті проводить теоретичний аналіз, що має на меті виокремлення та обґрунтування вимог до інтелектуальної адаптивної системи іншомовної підготовки офіцерів ЗС України INTELLIGENT. На основі аналізу наукової літератури обґрунтовано основні вимоги до системи INTELLIGENT: інформаційно-дидактичні вимоги (інформація щодо методів, форм і засобів навчання, які доцільно використовувати відповідно до мети навчання, що визначається із врахуванням інформації, яку містить система INTELLIGENT, зокрема модель суб’єкта навчання); психологічні вимоги до змісту системи INTELLIGENT, які обумовлюють необхідність врахування вікових та індивідуальних особливостей студентів, когнітивні стилі навчання тощо; діагностичні вимоги: система INTELLIGENT має забезпечувати можливість для відстеження прогресу кожного офіцера щодо розвитку його/її іншомовної професійної компетентності, можливість залишати відгуки та рекомендації користувачів системи INTELLIGENT; програмно-технічні вимоги до програмного продукту, які передбачають забезпечення доступності платформи суб’єктам навчання; захист інформації (забезпечення конфіденційності інформації та даних).

У науковій статті також розглядаються сучасні програмні засоби, спрямовані на розвиток іншомовних компетентностей користувачів, а саме чотири основні застосунки: English Tutor від English 4U, Duolingo, Memrise та Babbel. Кожен із них передбачає використання технології машинного навчання для адаптації навчального процесу до індивідуальних потреб користувачів. Вони доступні у форматі онлайн-платформ та мобільних застосунків. Визначено, що кожен застосунок має свої особливості: Memrise акцентує на розвитку комунікативних навичок; Babbel виконує функції курсу іноземної мови; Duolingo та English Tutor також є популярними застосунками у вивченні іноземної мови серед користувачів. Аналіз показав, що ці застосунки мають переваги для використання у військовій сфері, зокрема їхня адаптивність та доступність за вартістю. Однак серед недоліків виявлено обмеження, які можуть бути несумісні з потребами вищих військових навчальних закладів та військових установ.

Посилання

Биков В., Шишкіна М. Хмарні технології як імператив модернізації освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу. Теорія і практика управління соціальними системами. 2016 №4. С. 55–70.
Грицюк Ю. І., Нємова О. А. Особливості формулювання вимог до програмного забезпечення. Науковий вісник НЛТУ України. 2018. Т. 28. № 7. С. 135–148. DOI:10.15421/40280727
Грищук Ю. В. Наукові засади педагогічного моделювання розвитку діагностичної компетентності викладачів іноземних мов вищих військових навчальних закладів у системі післядипломної освіти. Вісник НАУ. Серія: Педагогіка. Психологія. 2023. Вип. 2 (23). С. 23–31.
Козіброда С. В. Використання системи комп’ютерних онтологій як засобу формування проектувальних компетентностей майбутніх інженерів-педагогів : дис. … канд. пед. наук (доктора філософії) : 13.00.10. / Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Тернопіль–Київ. 2018. 292 с.
Крикун В., Осьодло В., Мотика С. Методологічні підходи до проєктування інтелектуальної адаптивної системи іншомовної підготовки військовослужбовців ЗС України INTELLIGENT. Військова освіта. № 1 (47). 2023. С. 143-153. DOI: https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-47/143-153
Ланських О., Дернова Т., Рябцева І. Роль інтерактивних платформ у вивченні іноземних мов. Інноваційна педагогіка. 2022. Вип. 44. Т. 2. С. 18–24. URL: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/44/2.3
Литвинова С. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу : монографія. Київ : ЦП «Компринт», 2016. 354 c.
Литвинова С. Г. Мікронавчання ІК-технологій педагогів в умовах онлайнового марафону як парадигма цифрової трансформації освіти. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2021. Вип. 3 (1). С. 1–6. URL: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-1-10-1
Морозов А., Вакалюк Т., Кубрак Ю., Зосімович Д. Аналіз факторів впливу на архітектури програмних систем. Information Technology: Computer Science, Software Engineering and Cyber Security. 2022. №1. С. 44–52. URL: https://doi.org/10.32782/IT/2022-1-7
Ніколаєнко С. М., Шинкарук В. Д., Ковальчук В. І., Кочарян А. Б.. Використання Big Data в освітньому процесі сучасного університету. Інформаційні технології та засоби навчання. 2017. Т. 60. №4. С. 240–253.
Новий тлумачний словник української мови / [укл. В.В.Яременко, О.М.Сліпушко]. К.: Аконіт, 2001. Т. 2: Ж–О. 911 c.
Прокопенко А. Застосування імерсивних технологій у професійній підготовці та перепідготовці військових фахівців. Information Technologies in Education. 2023. № 1 (53). С. 46–58.
Словник-довідник з професійної педагогіки / за ред. А.В. Семенової. Одеса, 2006. С. 262.
Смолин О. І., Олексюк В. П. Інтернет речей як технологічний феномен XXI століття [Електронний ресурс]. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали ІV міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Тернопіль, 30 квіт 2020 р.). Тернопіль, 2020. С. 147–149.
Спірін О., Вакалюк Т. Критерії добору відкритих Web-opiєнтованих технологій навчання основ програмування майбутніх учителів інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017 № 4 (60). С. 275–287.
Шелевер О. В., Лисак Г. О., Харлай Л О. Технології інтернет речей в сучасній освіті: перспективи, особливості. Інноваційна педагогіка. 2022. Т. 2. № 50. C. 210–213.
Barak M. Cloud pedagogy: Utilizing web-based technologies for the promotion of social constructivist learning in science teacher preparation courses. Journal of Science Education and Technology. 2017. 26 (5), pages 459–469. URL: https://doi.org/10.1007/s10956-017-9691-3
Duzhyi, R. V., & Derkach, T. M. Learning styles of the Armed Forces of Ukraine personnel undergoing English language courses. Educational Technology Quarterly. 2024. URL: https://doi.org/10.55056/etq.659
Kumnuansin, J., Khlaisang, J., Koraneekij, P. Design of Cloud-Based Adaptive Learning System to Promote Creative Problem Solving for the 21st Century Learners. TEM Journal. 2022. Volume 11, Issue 4, pages 1660‐1668, ISSN 2217‐8309, DOI: 10.18421/TEM114‐29
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Крикун, В. Д. (2024). ВИМОГИ ДО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ АДАПТИВНОЇ СИСТЕМИ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ INTELLIGENT. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 178-184. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-178-184