ТЕОРЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ПОСИЛЕННЯ ІНТЕГРАЦІЇ ЗМІСТУ ТА ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ
Анотація
Актуальність досліджуваної проблеми обумовлена суттєвою зміною соціального середовища, антисоціальними проявами, які мають складний кримінальний, соціально небезпечний характер. Сучасні прояви злочинності вимагають відповідної професійної підготовки майбутніх фахівців правоохоронних органів, здатних професійно виконувати службові обов᾿язки у новій системі відносин та вирішувати складні, комплексні завдання. Одним з найбільш перспективних напрямів підготовки майбутніх фахівців правоохоронних органів в закладах освіти Міністерства внутрішніх справ у зв’язку з інноваціями у змісті професійної діяльності є інтеграція психолого-педагогічних, юридичних та фахових знань.
У статті розкрито теоретичні передумови посилення інтеграції змісту та процесу підготовки майбутніх фахівців правоохоронних органів. Встановлено потребу у використанні психолого-педагогічних знань у процесі підготовки майбутніх фахівців правоохоронних органів. Розкрито, що основу інтеграції психолого-педагогічних, юридичних та фахових знань визначають загальні цільові установки, засоби, прийоми професійної діяльності, комплексний характер завдань, які вирішуються у практичній роботі. Доведено, що побудова підготовки майбутнього фахівця правоохоронних органів на основі інтеграції психолого-педагогічних, юридичних та фахових знань дозволяє розкрити логічну структуру їх компонентів, показати їх розвиток, забезпечити оволодіння курсантами функціями, діями, операціями психолого-педагогічної взаємодії у процесі вивчення юридичних та фахових дисциплін. Узагальнено, що професійна діяльність майбутнього фахівця правоохоронних органів складається з виконання функцій, що вимагають від нього складних (комплексних) міждисциплінарних знань та умінь.
Перспективи подальших досліджень вбачаємо у розкриті змісту компонентів підготовки майбутніх фахівців правоохоронних органів.
Посилання
Волошина І. Я. Особливості проведення тренінгу з медіа-комунікації із застосування інтерактивних технологій. Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України : тези VІІІ Всеукр. наук.-практ. конфер. (Хмельницький, 10 грудня 2015 року). Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2015. С. 245.
Головіна О. В. Досвід використання мультимедійних презентацій у викладанні логіки під час підготовки майбутніх правоохоронців. Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України : тези VІІІ Всеукр. наук.-практ. конфер. (Хмельницький, 10 грудня 2015 року). Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2015. С. 250.
Казміренко Л. Психологія слідчої діяльності : [навч. посіб.]. Київ : Правова єдність, 2009. 199 с.
Ковалів М. В., Єсімов С. С., Лозинський Ю. Р. Правове регулювання правоохоронної діяльностіт: навч. посіб. Львів: ЛьвДУВС, 2018. 323 с.
Степанюк О., Мельниченко О. Методичний посібник для фахівців, які впроваджують типову програму для кривдників : теоретична частина. Київ, 2020. 316 с.
Тверезовська Н. Т., Вікторова Л. В. Організація і проведення навчальної соціально-педагогічної практики студентів : навч. посіб. Київ : ЦП «КОМПРИНТ», 2017. 302 с.
Хитра О. Л. Кейс заняття на тему «Взаємодія дільничного офіцера поліції з громадськими формуваннями та підрозділами Національної поліції. Підвищення кваліфікації поліцейських – дільничних офіцерів поліції. Львів, 2021. 26 с.
Чернова О. Є. Комунікативна компетентність працівника ОВС та проблема її формування. Соціально-психологічне забезпечення правоохоронної діяльності : теоретичні та прикладні аспекти : матер. II наук.-практ. конф. (Харків, 19 берез. 2010 р.) Хареків : ХНУВС, 2010. С. 122−128.