ТЬЮТОРСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Тетяна Олександрівна Кравцова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6892-3739
Ключові слова: професійно-педагогічна компетентність, тьюторський супровід, тьюторська діяльність викладача, тьюторська компетентність, тьюторська компетентність майбутнього викладача закладів вищої освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування тьюторської компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Уточнено сутність таких понять як «викладач-тьютор», «тьюторська діяльність викладача», «тьюторська компетентність викладача», як складова професійної компетентності. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовується зміст поняття тьюторська компетентність майбутнього викладача закладів вищої освіти.

Посилання

Беспалова Г. М. Тьюторское сопровождение: организационные формы и образовательные эффекты / Г. М. Беспалова // Директор школы. – 2007. – № 7. – 84 с.
Бойко А. М. Тьюторство як засіб задоволення освітніх потреб особистості, країни і суспільства / А. М. Бойко // Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Полтава, 2010. – Вип. 1. – С. 4–12.
Боровкова, Т. И. Технология тьюторского сопровождения как практика индивидуализации / Т. И. Боровкова // Историческая и социально-образовательная мысль. – 2012. – № 4. – С. 91–93.
Волошина Е. Практикование тьюторской деятельности в школе как возможность гуманитаризации педагогической деятельности / Е. Волошина // Тьюторство: концепции, технологии, опыт. Юбилейный сборник 1996–2005. – Томск, 2005– С. 67–81.
Волченкова, К. Н. Тьюторское сопровождение как основа субъектсубъектных отношений тьютора и студента / К. Н. Волченкова // Вестник Южно-Уральского государственного университета. – 2013. – № 3. – Т. 5. – С. 72–76.
Закотнова П. В. Подготовка преподава-телей вуза к деятельности в системе дистан-ционного обучения дис. … кандидата пед. наук: 13.00.08 / П. В. Закотнова. – Омск, 2004. – 211 с.
Іващенко М. В. Формування готовності студентів вищих педагогічних навчальних закладів до діяльності тьютора: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / М. В. Іващенко. – Х., 2011. – 20 с.
Ковалева Т. М. Профессия «тьютор» / Т. М. Ковалева, Е. И. Кобыща, С.Ю. Попова (Смолик), А. А. Теров, М. Ю. Чередилина. – М. – Тверь: «СФК-офис». – 246 с.
Пилипчевская Н. В., Адольф В. А. Тьюторская деятельность: вызовы времени и перспективы развития: монография / Н. В. Пилип-чевская, В. А. Адольф – Красноярск, 2011. – 224 с.
Професійна освіта. Словник: навч. посібник / уклад.: С. У. Гончаренко та ін. ;за ред. Н. Г. Ничкало. – К., 2000. – 381 с.
Семеновська Л. Методичні аспекти реалізації тьюторського супроводу вивчення педагогічних дисциплін / Л. Семеновська // Естетика і етика педагогічної дії. – 2014. – Вип. 8. – С. 121–131.
Шаран Р. В. Вимоги до професійної компетентності тьюторів у системі дистанційного навчання США / Р. В. Шаран // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2011. – № 5. – С. 137–141.
Щенников, С. А. Открытое дистанционное образование / С. А. Щенников. – М. : Наука, 2002. – 527 с.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Кравцова, Т. О. (2019). ТЬЮТОРСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 86-90. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/176