СУЧАСНІ МЕТОДИ ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті авторами розглядаються актуальні підходи до викладання іноземних мов з використанням інноваційних технологій та сучасних методів навчання. Автори досліджують роль цифрових засобів, таких як віддалені платформи, інтерактивні дошки, системи управління навчанням, QR-коди у покращенні якості навчання. Аналізуються використання онлайн-ресурсів, відео та аудіо матеріалів для створення стимулюючого мовного середовища. Підкреслюється значення індивідуалізованих програм вивчення та розвитку спільнот для ефективної комунікації між здобувачами та викладачами. Стаття висвітлює, як використання цих інновацій сприяє активному та ефективному процесу вивчення іноземних мов у закладах вищої освіти. Метою статті є аналіз сучасних інформаційних методів та інноваційні технології, які використовуються в процесі викладання іноземних мов в Державному торговельно-економічному університеті. Відповідно до мети використано такі методи дослідження, як логічний аналіз методичної, філософської, психолого-педагогічної літератури, дисертаційних праць з метою з’ясування стану та перспектив досліджуваної проблеми. Зазначено, що вивчення іноземних мов у сучасному суспільстві стає невід'ємною складовою підготовки майбутніх фахівців, а важливим фактором підвищення ефективності навчання іноземної мови є використання інноваційних технологій. Встановлено, що використання інноваційних технологій у викладанні іноземної мови дозволяє досягти таких результатів, як підвищення мотивації здобувачів до навчання, активізація їх пізнавальної діяльності, розвиток критичного мислення та творчих здібностей, формування комунікативної компетентності та цифрових навичок.
У результаті дослідження автори зазначають, що інтерактивні заняття, інтерактивні дошки, віртуальні лабораторії та ігри, системи управління навчанням (LMS), використання різноманітних мультимедійних ресурсів (відеоуроки, аудіопідкасти, онлайн-ресурси), використання сервісів для перевірки граматики, розширення словникового запасу та вдосконалення навичок письма сприятиме розвитку навичок слухання, вивченню граматики, розвитку цифрових навичок та підвищить комунікативну компетентність здобувачів освіти.
Посилання
Bukhkalo S. I., Aheicheva A. O., Bielianskyi O. M., Rozhenko I. V., Abakumov A. Innovative approaches to teaching foreign languages in higher education. Methodology of education. 2023. 1. рр. 7-11.
Hepp P., Fernández M., García J. Teacher training: technology helping to develop an innovative and reflective professional profile. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2015.12 (2). P. 30–43.
Hurman O. Kviatkovska A. The impact of industry 4.0 on the modern world educational process and in Ukraine. PNAP. Scientific Journal of Polonia University. 2023. 59(4). URL: https://doi.org/10.23856/5903
Nurutdinova A. R., Perchatkina V. G., Zinatullina L. M., Zubkova G. I., Galeeva F. T. Innovative teaching practice: traditional and alternative methods (challenges and implications). International journal of environmental and science education. 2016.11(10). Р. 3807-3819.
Квятковська А. Хмарні технології в коледжах: перспективи та особливості використання. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». 2022. № 54 (1). С. 268–272. URL: https://doi.org/10.24919/2308-4863/54-1-40
Мусійчук Л., Зуєнко Н., Левицька Л. Використання qr-кодів для підвищення якості освітнього процесу. Інноваційна педагогіка. 2023. 64 (1).
Халікова Л. У. Інноваційні підходи в методиці навчання іноземних мов в університетах. Теоретична та прикладна наука.2019. (11). C. 654–657.