ХАРАКТЕРИСТИКА ІНТЕГРАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ У НАСТІЛЬНОМУ ТЕНІСІ

  • Олександр Вікторович Брояковський Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2625-7088
Ключові слова: настільний теніс, інтегральна підготовка, топ-спін, м’ячі, ракетка

Анотація

Інтегральна підготовка направлена на координацію і реалізацію у змагальній діяльності різних складових спортивної майстерності технічної, тактичної, фізичної та психологічної підготовленості.

У статті здійснено аналіз значення інтегральної підготовки у настільному тенісі виокремлені основні чинники і фактори  її розвитку. Викладено результати дослідження. Проаналізовано вплив різних видів інтегральної підготовленості на успішність змагальної діяльності.

Ігрова й змагальна діяльність тенісистів – яскравий зразок системності, зв'язаного цілого. Взаємозалежні рухові здібності, прийоми техніки, тактичні дії; рухові здібності з технічними прийомами й тактичними діями; прийоми техніки з тактичними діями, тактичні дії з міжособистісними стосунками . Взаємозв'язок сторін підготовки вимагає спеціального, цілеспрямованого впливу.

Встановлено, що інтегральна підготовка впливає на впевнене застосування вивчених технічних прийомів і тактичних дій у складних умовах гри й змагань. У кваліфікованих спортсменів інтегральна підготовка займає основне місце в тренуванні, особливо в передзмагальних циклах і змагальному періоді підготовки. Про ефективність інтегральної підготовки судять за наступними показниками: за обсягом технічних прийомів і тактичних дій, що застосовують спортсмени в змаганнях; за якістю (за кількістю «своїх» помилок); за ефективністю ігрових дій на змаганнях. За допомогою інтегральної підготовки тенісисти навчаються максимально реалізувати в специфічній для настільного тенісу змагальній діяльності все те, що «напрацьовується» у процесі тренувальних занять (тренувальні ефекти). Трансформація тренувальних ефектів у результаті ігрових дій досягається за допомогою: по-перше, поєднання компонентів тренування – фізичної і технічної; по-друге, чергування й зміни технічних прийомів, тактичних дій і вправ для розвитку спеціальних рухових здібностей; по-третє, системи завдань у навчальних іграх й установок у контрольних іграх і, нарешті, у календарних іграх. Інтегральна підготовка ефективна у перед змагальний період.

Посилання

Актуальні проблеми розвитку фізичної культури і спорту на межі ХХІ століття: Зб. наук. пр. Дніпропетровськ, 1998. 113 с.
Афанасьев В. В. Методичні вказівки по проведенню учбових занять з настільного тенісу в вищих навчальних закладах. Режим доступу: URL: http://ttenis.info/publikacii/istorija-tennisa/18-articles/82
Іваненко В. В. Сучасні напрямки та тенденції розвитку настільного тенісу. Режим доступу: URL: http://lib.mdpu.org.ua/nvsp/BAK7/7/44.pdf
Матвеев Л. П.(1991) Теория и методика физической культуры: учебник. Москва: Физкультура и спорт, 34-52 с.
Настільний теніс. Режим доступу: URL: http://xreferat.com/103/2169-1-nast-1-niiy-ten-s.html
Підготовчі етапи до змагань з настільного тенісу. Режим доступу: URL: http://xreferat.com/103/2169-1-nast-I-niiy-ten-s.html
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Брояковський, О. В. (2024). ХАРАКТЕРИСТИКА ІНТЕГРАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ У НАСТІЛЬНОМУ ТЕНІСІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 97-103. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-97-103