ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Ключові слова: майбутні менеджери, професійна підготовка, англомовна комунікативна компетентність, навчання англійської мови, модель формування англомовної комунікативної компетентності

Анотація

Стаття присвячена питанню формування англомовної комунікативної компетентності як компоненту професійної діяльності майбутніх менеджерів під час навчання в закладах вищої освіти України. Автор наводить мету, об’єкт, предмет і завдання дослідження; аналізує наукову літературу, розробки українських та зарубіжних вчених із проблеми, що вивчається, та освітньо-професійну програму підготовки здобувачів вищої освіти «Менеджмент»; проводить анкетування, діагностичні бесіди, вивчає педагогічний і методичний досвід, якісно та кількісно аналізує експериментальні дані. Теоретична значущість дослідження полягає у визначенні основних теоретичних положень побудови моделі формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх менеджерів у системі вищої освіти, в уточненні понять «англомовна комунікативна компетентність сучасного менеджера» та «комунікативна готовність майбутнього менеджера». Практична значущість – у розробленні науково-методичного забезпечення та рекомендацій, які є основою для вдосконалення якості професійної англомовної підготовки майбутніх управлінців.

У роботі розкривається сутність та зміст англомовної комунікативної компетентності сучасного менеджера; визнаються основні вимоги до вивчення англійської мови в закладах вищої освіти, що готують фахівців із вказаної спеціальності; надається опис розробленої моделі формування англомовної комунікативної компетентності майбутніх менеджерів у процесі вивчення іноземної мови; виявляються та експериментально обґрунтовуються педагогічні умови успішної реалізації зазначеної моделі. Згідно результатів дослідження, у змісті професійної діяльності майбутнього менеджера виділяється комунікативний інваріант; у студентів формуються комунікативні здібності та потреби у спілкуванні; створюється програмно-методичне забезпечення задля ефективнішого вивчення англійської мови; здійснюються контроль і корекція даного процесу на основі виявлення рівня сформованої англомовної комунікативної компетентності; наводиться головна структурна особливість змісту навчання англійської мови немовних спеціальностей, що полягає в її розподілі на два модулі: основний, який освоюється всіма студентами незалежно від профілю професійної освіти, та професійно-спрямований, або варіативний.

Посилання

Аніщенко О.В. Професійна культура. Енциклопедія освіти / Акад.пед.наук України; гол.ред. В.Г.Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. С.724-725.
Браніцька Т. Р. Міжкультурна компетентність як важливий чинник професійної діяльності фахівців соціальної сфери. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2019. Вип. 1 (44). URL : http://orcid.org/0000-0003-4503-3140 (дата звернення : 20.10.2023).
Варнавська І. Проблеми формування комунікативної компетентності здобувачів економічних спеціальностей. Український педагогічний журнал. 2022. (3). С.116–122. URL: https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-3-116-122.
Гальчун Н. Теоретичне осмислення поняття міжкультурної компетентності в сучасних наукових дослідженнях. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2021. Вип. 35. С. 157–163. URL : https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/35.32.
Панченко В. А., Галета Я. В., Черненко О. В. Oснови менеджменту : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей. Дніпро : Середняк Т. К., 2019. 452 с.
Харченко А.О. Проблеми формування професійної культури в системі підготовки менеджерів. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. праць / За ред. Л. Л. Товажнянського, О. Г Романовського. Харків : НТУ «ХПІ», 2007. Вип. 15-16 (19-20). С. 88–96.
Стандарт вищої освіти. URL https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/073-Menedzhment.bakal.06.04.22.pdf.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Огреніч, М. А. (2024). ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 120-126. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-120-126