РОЛЬ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті розглядається розвиток змісту поняття "лінгвістична компетенція" в історії лінгвістики та методики викладання іноземних мов. Мета статті – здійснити аналіз визначення лінгвістичної компетенції та основних етапів формування лінгвістичних компетенцій у процесі навчання іноземної мови студентів. У статті проаналізовано основні концепції науковців та представлено структури лінгвістичної компетентності різних авторів. Лінгвістична компетенція є основним компонентом комунікативної компетенції. Виокремлення лінгвістичної компетенції як самостійної компетенції є важливим для реалізації пізнавальної функції предмета "Іноземна мова". Оволодіння мовою передбачає не лише засвоєння знань про мову та оволодіння власне мовним матеріалом. Відомо, що можна добре знати норми вимови, слова і правила їх вживання, граматичні форми і конструкції, вміти користуватися різними способами вираження однієї і тієї ж думки (володіти синонімікою), іншими словами, бути лінгвістично грамотним, але не вміти використовувати ці знання і навички адекватно реальній мовленнєвій ситуації, або, як кажуть вчені, комунікативній ситуації. Іншими словами, для володіння мовою важливими є навички та вміння використовувати певні слова та граматичні конструкції в конкретних умовах спілкування.
Отже, лінгвістична компетенція пов'язана з використанням мови через вираження та інтерпретацію понять, думок, почуттів, фактів і думок з метою здійснення усного та письмового спілкування. Така взаємодія може відбуватися в різних соціальних і культурних контекстах, які визначатимуть характеристики письмової чи усної мови, такі як граматичні, прагматичні та соціолінгвістичні характеристики. У наш час основна мета викладання будь-якої іноземної мови – навчити студентів спілкуватися мовою, що вивчається. Саме тому викладачі повинні приділяти велику увагу формуванню лінгвістичної компетенції як однієї з основних складових комунікативної компетенції.
На основі проведеного аналізу було проаналізовано визначення лінгвістичної компетенції та основні етапи формування лінгвістичних компетенцій у процесі навчання іноземної мови. Проаналізовано основні інформаційно-комунікаційні технології, які дозволяють зробити процес навчання більш ефективним.
Посилання
Izmaylova, O. A. (2013) Teoretychni osnovy metodyky navchannya inshomovnoho spilkuvannya, spryamovanoyi na formuvannya dyskursyvnoyi kompetentsiyi studentiv movnykh spetsialʹnostey [Theoretical foundations of foreign language communication teaching methods aimed at forming the discursive competence of students of language majors]. [In Ukrainian].
Zahalnoyevropeysʹki Rekomendatsiyi z movnoyi osvity : vyvchennya, vykladannya, otsinyuvannya (2003) [All-European Recommendations on language education: study, teaching, evaluation] Kyiv. [In Ukrainian].
The role of information professionals in the knowledge economy. Javier Tarango, Juan D. Machin-Mastromatteo. URL:https://www.sciencedirect.com/book/9780128112229/the-role-of-information-professionals-in-the-knowledge-economy#book-info [in English].
Aspects of the theory of syntax. Noam Chomsky. THE M.I.T. PRESS Massachusetts Institute of Technology Cambridge, Massachusetts. 1965. 66 p. [in English].
Kroy, Moshe. (1974). The Conscience, A Structural Theory. Israel: Keterpress Enterprise. 252 p. [in English].
Jackendoff, Ray S. (1972) Semantic Interpretation in Generative Grammar. The MIT Press Classics. 414 p. [in English].
Pustejovsky, James. (1995) The Generative Lexicon. The MIT Press Cambridge, Massachusetts, London, England. 312 p. [in English].
Fodor A., Jerry and J. Katz, Jerrold. (1964) The Structure of Language, Readings in the Philosophy of Language. Prentice-Hall, Inc. 612 p. [in English].