ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНІЧНИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПІДХОДІВ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ «ДОСЛІДЖЕННЯ КОЛИВАЛЬНОГО КОНТУРУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОСЦИЛОГРАФА» В МЕЖАХ ФІЗИЧНОГО ПРАКТИКУМУ У ВНЗ

  • Олександра Миколаївна Гур’євська Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-2999-6409
  • Сергій Григорович Ковальов Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0009-0002-3922-8697
Ключові слова: Лабораторний практикум, ІКТ, електричні коливання, навчальний осцилограф

Анотація

ОСЦИЛОГРАФА» В МЕЖАХ ФІЗИЧНОГО ПРАКТИКУМУ У ВНЗ

У цій публікації автори планують почати висвітлювати той дослідницький досвід та відповідні результати, що здобуті ними у процесі модернізації низки робіт лабораторного практикуму з фізики на основі сучасних технологій та актуальних педагогічних викликів до навчального процесу з вивчення фізики у ВНЗ. Особливе місце у цій публікації присвячено проблемі модернізації сучасними технічними засобами навчальний фізичний експеримент, що представлений у лабораторному практикумі з фізики у ВНЗ технічного спрямування. Виявлено постійну необхідність постійного вдосконалення матеріально-технічної бази навчальних закладів, впровадження технічних засобів навчання та модернізацію лабораторних робіт. Це важливо для забезпечення ефективної підготовки фахівців-інженерів, оснащених сучасними знаннями та практичними навичками. Враховуючи необхідність підготовки конкурентоспроможного фахівця, необхідно зазначити необхідність фундаменталізації інженерної освіти, що вимагає вивчення закономірностей явищ, формування аналітичних та синтетичних уявлень, а також розвитку системного мислення. Фізичні лабораторії у ВНЗ дуже часто оснащені старим, морально застарілим обладнанням, що не відповідає сучасному рівню ІКТ та сучасному фізичному експерименту. Така ситуація визначає високу актуальність досліджень не тільки по розробці нових, а і по модернізації існуючих робіт лабораторного практикуму на основі ІКТ та дослідження нових методичних можливостей, що забезпечує процес такої модернізації. У цій статті розглянуто особливості застосування сучасних ІКТ та педагогічних ідей для реалізації у навчальному процесі з фізики у ВНЗ, лабораторної роботи «Визначення логарифмічного декремета затухання електромагнітних коливань в коливальному контурі за допомогою осцилографа». У процесі модернізації зокрема було запропоновано нові інформаційні можливості по збереженню, відтворенню, обробці, та представленню результатів виконання відповідного навчального експерименту, що очевидно сприяє підвищенню рівня проведення такого навчального фізичного експерименту.

Посилання

Атаманчук П.С. Теорія і методика управління пізнавальною діяльністю старшокласників у навчанні фізики : дис. ... д-ра. пед. наук :13.00.02/ Кам'янець-Подільський, 2000. 470 с
Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. Атіка, 2009. 684 с
Величко С.П. Розвиток системи навчального фізичного експерименту в сучасній середній школі : дис. … д-ра. пед. наук :13.00.02/ К., 1998. – 480 с
Жалдак М.І., Наборук Д.К,. Семещук І.Л. Комп’ютер на уроках фізики : посіб. для вчит. та студ. фіз.-мат. факульт. Рівне, 2004. 130 с
Експеримент на екрані комп’ютера: монографія/Жук Ю. О та ін..;за ред: Ю. О. Жука. К.: Педагогічна думка, 2012. 180 с
Ковальов С.Г., Ковальов Ю.Г. Комп’ютеризація установок для експериментальних досліджень та демонстраційних експериментів з фізики .До 80-річчя фізико-математичного факультету КДПУ ім. В. Винниченка : матеріали наук.-практ. конф. 26 лист. 2010 р Кіровоград: Кіров. держ. пед. унів., 2010. С. 64–66
Садовий М.І. Попов І.В. Методика і техніка експерименту з оптики: посібник для вчителів та студентів педагогічних вузів. Кіровоград, 1998. 194 с
Сальник І.В. Графічний метод дослідження природних явищ у шкільному курсі фізики: дис. ... кадн. пед. наук :/ К., 2000. 178 с
Франчук В., Панченко О., Заболотний К. Концепція підготовки інженерів у віртуальних технологіях. К.: Вища школа. - 2009.
Шут М.І. Шляхи удосконалення базової фахової підготовки майбутніх вчителів фізики Проблеми удосконалення фундаментальної та професійної підготовки вчителів фізики: матеріали II Всеукр. конф. викладачів фізики пед. ін-тів та ун-тів. К.: ІСДО, 1996. С. 18-22.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Гур’євська, О. М., & Ковальов, С. Г. (2024). ВПРОВАДЖЕННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНІЧНИХ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ПІДХОДІВ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ «ДОСЛІДЖЕННЯ КОЛИВАЛЬНОГО КОНТУРУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОСЦИЛОГРАФА» В МЕЖАХ ФІЗИЧНОГО ПРАКТИКУМУ У ВНЗ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 94-100. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-94-100