ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ІНІЦІАТИВИ ЯК КОМПОНЕНТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
У статті представлено цілісний міждисциплінарний аналіз сутності та особливостей розвитку творчої ініціативи як складової професійної майстерності майбутніх учителів музичного мистецтва. Уточнено сутність ключових понять дослідження: «навчально-пізнавальна діяльність», «активність», «пізнавальна активність», «становлення особистості»; подано власне визначення категорії «пізнавальна ініціатива»; обґрунтовано значущість проблеми формування ініціативи майбутніх учителів музичного мистецтва в контексті розвитку їх творчої самореалізації і самостійності, виявлено смислове співвідношення категорій «ініціативність» та «ініціатива».
Посилання
Буряк В. К. Самостійна робота як вид навчальної діяльності школяра / В. К. Буряк // Рідна школа. – 2001. – № 9. – С. 49–51.
Гнатенко О. Використання пошукових таблиць для розвитку пізнавальної активності учнів у процесі навчання математики та англійської мови [Електронний ресурс] / О. Гнатенко, О. Бєлова. – Режим доступу: https://conference.pu.if.ua/forum/files/30112017/3/bil.PDF.
Данилов М. А. Диалектика – методологическая основа педагогических исследований / М. А. Данилов // Советская педагогика. – 1971. – №1. – С. 72–82.
Ігнатенко М. Я. Методологічні та методичні основи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів старших класів при вивченні математики: дис... докт. пед. наук: 13.00.02 / М. Я. Ігнатенко. – К., 1997. – 335 с.
Каменев Г. А. Педагогические условия активизации учебно-познавательной деятельности студентов физико-математического факультета: автореф. дис. … канд. пед. наук.: 13.00.08 / Г. А. Каменев. – Москва, 2001. – 24 с.
Кух А. М. Оптимізація навчально-пізнавальної діяльності учнів з фізики на основі рівневих завдань еталонного характеру при використанні ЕОМ: автореф. дис. ... канд.. пед. наук: 13.00.02 / А. М. Кух; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 1998. – 16 с.
Ладивір С. О. Пізнавальний розвиток: пошук ефективних шляхів / С. О. Ладивір // Дошкільне виховання. – 1996. – № 12. – С. 7–9.
Лещук С. О. Деякі психолого-педагогічні аспекти активізації навчально-пізнавальної діяльності старшокласників / С. О. Лещук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 1. Фізико-математичні науки: зб. наук. праць. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – Вип. 1. – C. 9–15.
Лисина М. И. Развитие познавательной активности детей в ходе общения со взрослыми и сверстниками / М. И. Лисина // Вопросы психологии, 2012. – № 4. – С. 18–35.
Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів / В. І. Лозова; Харківський держ. педагогічний ун-т ім. Г. С. Сковороди. – 2.вид., доп. – Харків: ОВС, 2000. – 164 с.
Словарь психолога-практика / Сост. С. Ю. Головин. – 2-е изд., перераб. и доп. – Мн: Харвест, М.: АСТ, 2001. – 976 с.
Словарь справочник по педагогике / Авт.-сост. В. А. Мижериков; Под общ. ред. П. И. Пидкасистого. – М.: ТЦ Сфера, 2004. – 448 с.
Сисоєва С. Роль освіти в сучасному світі / С. Сисоєва // Рідна школа: науково-педагогічний журнал, 2008. – № 11. – С. 3–6.
Тюмасева З. И. Словарь-справочник современного общего образования: акмеологические, валеологические и экологические тайны / З. И. Тюмасева [и др.]. – СПБ.: Питер, 2004. – 463 с.
Хоменко Т. В. Пізнавальна активність студентів: досвід дефінітивно-компонентного аналізу / Т. В. Хоменко // Вісник Черкаського університету: зб. наук. праць / редкол.: А.І. Кузмінський (головний редактор) та ін.; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького. – Черкаси: Вид. центр ЧНУ, 2008. – Вип. 136. – С. 70–74.
Шамова Т. И. Активизация учения школьников / Т. И. Шамова. – М. : Знание, 1989. – 209 с.
Щукина Г. И. Проблема познавательного интереса в педагогике / Г. И. Щукина. –Педагогика, 1971. – 352 с.