ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ: ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ

Ключові слова: інноваційні технології, викладання фізики, формування компетентностей, студенти, компетентності, віртуальна та доповнена реальності

Анотація

У статті розглядаються можливості використання інноваційних технологій у викладанні фізики для формування компетентностей студентів. Проаналізовано, що відбуваються швидкі темпи розвитку науки і техніки; змінюється парадигми освіти; необхідна якісна підготовка фахівців для потреб ринку праці, і на зламі цих змін актуальним є використання інноваційних технологій в фізичній освіті зокрема. Узагальнено, що багато вчених досліджують сучасні інноваційні технології, і що всі вони активізують і мотивують студентів дієво та ефективно здобувати освіту, формувати фахові компетенції, виявляти їх (компетентності). Акцентовано в дослідженні про можливості використання інноваційних технологій для формування компетентностей студентів у фізиці. Методи дослідження обрано теоретичні та експериментальні. Серед теоретичних методів використовувались такі як: аналіз, синтез, обґрунтування, порівняння, узагальнення, систематичності та періодичності наукової інформації. Серед експериментальних методів використані такі, як педагогічний експеримент: спостереження, опитування, апробація. Результати дослідження показали, що сучасні інноваційні технології гарантовано формують компетентності студентів з фізики. Вперше описана методологія формування компетентностей студентів на основі інноваційних технологій у викладанні фізики. Такі етапи: аналіз і вибір сучасної інноваційної технології на основі аналізу компетентнісного завдання з фізики; ознайомлення з принципами дії технології; виконання компетентнісного завдання самостійно чи за допомогою технології; оприлюднення рішення розв’язаного завдання; моніторинг реальності відповіді, висновок, подальша перспектива дій. Висновки з дослідження узагальнюють цілісність та комплексність використання інноваційних технологій в освіті як мотивуючих та активізуючих засобів здобування вищої освіти. Подальші розвідки присвячуються глибшому дослідженню інноваційних технологій в освіті та їх практичному використанні для різних галузей, вивченні впливу інноваційних технологій на результативність навчання фізики.

Посилання

Osadchyi V.V., Pinchuk O.P., Vakaliuk T.A. From the digital transformation strategy to the productive integration of technologies in education and training: Report 2023. CEUR Workshop ProceedingsThis link is disabled., 2023, 3553, pp. 1–8.
Pinchuk O., Burov O., Ahadzhanova S., Hlazunova O., Shabalin A. VR in education: Ergonomic features and cybersickness. Advances in Intelligent Systems and Computing, 2020, 1211 AISC, pp. 350–355.
Мар’єнко М., Коваленко В. Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізико-математична освіта, 2023. Том 38. № 1. С. 48-53. DOI: 10.31110/2413- 1571-2023-038-1-007
Пахомова І. Сучасні технології в освіті (імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання) : веб-сайт. URL: https://educationpakhomova.blogspot.com (дата звернення: 18.01.2024).
Скасків Г. М. Впровадження технологій гейміфікації в освітній процес. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. Київ : Гельветика, 2021. Вип. 83. С. 24-39. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/24399
Савчук О., Кух А. Особливості вивчення робототехніки на заняттях STEM гуртка. Збірник тез доповідей за матеріалами міжнародної науковометодичної конференції «Технологічне забезпечення STEMосвіти в умовах підготовки фахівця природничо-математичного напряму» присвяченої 105-й річниці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023, С.124-130. URL: https://zhatk.zt.ua/wp-content/uploads/2023/11/2023.
10_tezi_137-139.pdf#page=124
Тріщук О. В., Фіголь Н. М., Волик Н. С. Гейміфікація в освітньому процесі. Технологія і техніка друкарства, 2019. № 3(65), С. 72–79. URL: https://doi.org/10.20535/2077-7264.3(65).2019.202000
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Семерня, О. М., Суховірський, О. В., & Рудницька, Ж. О. (2024). ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИКЛАДАННІ ФІЗИКИ: ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 56-60. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-56-60