СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНОГО МАТЕМАТИЧНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

  • Мар’яна Михайлівна Ковтонюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-7444-1234
  • Олена Павлівна Косовець Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-8577-3042
  • Олена Миколаївна Соя Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-0937-299X
Ключові слова: пакет програмного забезпечення LEMP, вебсервер Nginx, база даних MySQL, мова програмування PHP, системи керування контентом з відкритим кодом WordPress, віртуальний математичний освітній простір

Анотація

У статті розглянуто етапи встановлення та налаштування програмного забезпечення для створення віртуального математичного освітнього простору на базі пакету програмного забезпечення LEMP та системи керування контентом з відкритим кодом WordPress. Більшість викладачів схиляється до думки, що створити власний вебсайт може тільки фахівець, написавши програмний код. Але це не так, оскільки є багато програмних засобів та онлайн ресурсів для управління контентом та представлення навчального матеріалу у вигляді авторського вебсайту. Звичайний користувач може самостійно, без сторонньої допомоги, створити власний вебсайт, використовуючи онлайн-ресурси з готовими шаблонами сайтів. У статті описано приклад розробки віртуального математичного освітнього простору засобами системи керування контентом з відкритим кодом WordPress, яка через свою простоту в установленні та використанні широко застосовується для створення вебсайтів різної складності. WordPress має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, який є максимально простий в опануванні та використанні для створення, редагування і налаштування сторінок вебсайту. Можливості системи керування контентом (CMS) WordPress дозволяють розробити потужний освітній вебсайт, на якому зареєстровані користувачі отримують доступ до різних математичних курсів та платформи для перевірки отриманих знань. Окрім системи керування контентом WordPress, використаємо пакет програмного забезпечення LEMP, який призначений для обслуговування динамічних вебсторінок і вебдодатків. Найскладнішим етапом у створенні освітнього сайту за допомогою сучасних систем керування контентом для викладача є початковий етап встановлення та налаштування відповідного програмного забезпечення. У статті детально описано налаштування вебсерверу Nginx, бази даних MySQL, мови програмування PHP та CMS WordPress. Результати педагогічного дослідження показали позитивне ставлення здобувачів освіти до систем керування контентом та до створюваних з їх допомогою освітніх сайтів. Це підтвердило затребуваність таких освітніх ресурсів та спонукало авторів поділитися власним досвідом зі встановлення та налаштування програмного забезпечення для створення віртуального математичного освітнього простору.

Посилання

Bozkurt G., Uygan C. Lesson hiccups during the development of teaching schemes: a novice technology-using mathematics teacher’s professional instrumental genesis of dynamic geometry. ZDM Mathematics Education. 2020. Vol.52. pр.1349–1363. URL:https://doi.org/10.1007/s11858-020-01184-4.
How To Install Linux, Nginx, MySQL, PHP (LEMP stack) on Ubuntu 22.04. URL: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-install-linux-nginx-mysql-php-lemp-stack-on-ubuntu-20-04
Install LEMP Stack On Ubuntu 22.04. URL: https://cloudcone.com/docs/article/how-to-install-lemp-stack-on-ubuntu-22-04/
Ratnayake I., Thomas M.O.J., Kensington-Miller B. Professional development for digital technology task design by secondary mathematics teachers. ZDM Mathematics Education.2020. Vol.52. pр.1423–1437.URL: https://doi.org/10.1007/s11858-020-01180-8.
Thurm D., Barzel B. Effects of a professional development program for teaching mathematics with technology on teachers’ beliefs, self-efficacy and practices. ZDM Mathematics Education.2020. Vol.52. pр.1411–1422.URL: https://doi.org/10.1007/s11858-020-01158-6.
Trouche L., Gueudet G., Pepin B. The documentational approach to didactics. In S.Lerman (Ed.), Encyclopedia of mathematics education. 2nd ed. Dordrecht: Springer. 2020. pp. 237–247.
Гуревич Р.С., Кобися В., Кобися А., Кізім С., Куцак Л., Опушко Н. Використання цифрових сервісів та інструментів у професійній підготовці майбутніх учителів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Збірник наукових праць. Вінниця. 2022. Вип.64. С.5–22. URL: https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/5033.
Коваль Д. С., Ковтонюк М. М. Моделювання імерсійних цифрових технологій в освітньому математичному середовищі університету. Науково-популярний альманах «Математика та інформатика навколо нас» / редкол.: М.М. Ковтонюк (голова) та ін.; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця, 2023. Випуск 7. С. 43-53.
Руденко В. М. Математична статистика. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури,. 2012. 304 с.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Ковтонюк, М. М., Косовець, О. П., & Соя, О. М. (2024). СТВОРЕННЯ ВІРТУАЛЬНОГО МАТЕМАТИЧНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 23-29. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-23-29