ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В ГАЛУЗІ БІОЛОГІЇ ТА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Ольга Борисівна Мехед Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-9485-9139
Ключові слова: експериментальна діяльність, заклади вищої освіти, фахівці в галузі біології, фахівці в галузі охорони здоров’я

Анотація

У роботі висвітлено основні аспекти експериментальної роботи у закладах вищої освіти, проведено аналіз особливостей організації експериментальної діяльності в закладах вищої освіти, що готують фахівців біологічної та здоров’язбережувальної галузей, вивчення практичного досвіду експериментальної діяльності закладів вищої освіти, досліджено проблеми та виклики експериментальної діяльності у відповідних закладах вищої освіти сьогодення.

Метою дослідження є вивчення основних особливостей експериментальної діяльності у закладах вищої освіти при підготовці фахівців в галузі біології та охорони здоров’я.

На основі отриманих результатів дослідження встановлено, що наукові дослідження відіграють надзвичайно важливу роль у розвитку ключових напрямків університетської діяльності. Ці напрямки включають забезпечення якісної підготовки фахівців, розширення міжнародної освітньої та наукової діяльності, удосконалення системи підготовки та атестації наукових та науково-педагогічних кадрів, а також розвиток інноваційної сфери. Співпраця наукових досліджень із сферою освіти та виробництва виступає основою для суспільного розвитку.

Дослідницька компонента є необхідною складовою освітніх та науково-дослідницьких програм, сприяючи формуванню інтегральних, загальних та спеціальних компетентностей. Елементи наукового пошуку та наукової творчості стають необхідною частиною навчання на різних рівнях вищої освіти. Проведення наукових досліджень у ЗВО є обов'язковою передумовою для створення системи підготовки та атестації наукових та науково-педагогічних кадрів. Наприклад, утворення спеціалізованих вчених рад у вищих навчальних закладах, які проводять фундаментальні та прикладні наукові дослідження, є важливим елементом цієї системи. Крім того, видання наукових фахових журналів є необхідним елементом підготовки кадрів та важливим кроком у розвитку дослідницької інфраструктури.

Ефективна реалізація наукових досліджень у вищих навчальних закладах є ключовим фактором для підвищення їхнього рейтингу та конкурентоспроможності як на міжнародному, так і національному рівні.

Посилання

Грицай Н.Б. Індивідуальна робота студентів з методики навчання біології. Вища освіта України. Додаток 1. Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи : методологія, теорія, технології». 2010. № 3. Т. 2. С. 176–183.
Кобернік С.Г., Цуруль О.А. Наукове обґрунтування та проектування самостійної роботи студентів з методичних дисциплін природничого профілю в умовах кредитно-модульної системи навчання. Зб. наук. праць Глухівського нац. пед. ун-ту ім. О. Довженка. Серія 5. Педагогічні науки. Глухів : ГНПУ, 2010. Вип. 15. С. 333–338.
Мехед Д.Б., Мехед О.Б. Оцінювання навчальних досягнень студентів в умовах дистанційної освіти. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Вип. 120. Серія : Педагогічні науки : Збірник. Чернігів : ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка, 2014. С. 83 - 86.
Мороз І.В. Організація і керування самостійною роботою студентів. Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету / укл. Г.І. Волинка та ін. Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. С. 141–144.
Носко М., Мехед О. Науково-дослідницька робота студентів як складова частина підготовки до соціально-педагогічної діяльності. Наука і освіта. 2022. №2. 39-43. DOI:https://doi.org/10.24195/2414-4665-2022-2-6
Швидкий А.Л., Мехед Д.Б., Мехед О.Б. Особливості впровадження інформаційних технологій у навчальний процесс (психологічний аспект). Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Випуск 61. Херсон : ХДУ, 2012. С. 401- 406
Щоголева Л.О. Моніторинг якості освіти: теоретико-методологічний аспект. Педагогічний пошук. 2014. № 2. С. 36−40
Chystiakova, I.A., Ivanii, O.M., Mekhed, O.B., Nosko, Y.M., Khrapatyi, S. PhD Training Under Martial Law in Ukraine Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022, 22(15), pp. 151–163
Nosko M., Mekhed O., Nosko Yu., Bahinska O., Zhara H.,. Griban G., Holovanovа I. (2022). The impact of health-promoting technologies on university students’ physical development. Acta Balneologica, 5(171), 469-473. doi: 10.36740/ABAL202205116.
Опубліковано
2024-03-10
Як цитувати
Мехед, О. Б. (2024). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В ГАЛУЗІ БІОЛОГІЇ ТА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), 19-23. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-19-23