ВИБІР МІЖНАРОДНИХ ПАРТНЕРІВ У СТРАТЕГІЧНОМУ УПРАВЛІННІ ОРГАНІЗАЦІЄЮ
Анотація
До сучасних умов зможе адаптуватися та організація, яке має чітко встановлені орієнтири довгострокову перспективу, конкурентні переваги, стійкі позиції, а також надійних та успішних партнерів. Міжнародне партнерство є запорукою укріплення позицій вітчизняних організацій у сучасному глобальному просторі. Саме тому, важливою умовою успішного просування організації, в тому числі освітньої, на світову арену є пошук та вибір правильного партнера.
У статті розглянуто теоретично-організаційні підходи та методичний інструментарій процесу пошуку та вибору міжнародних партнерів. Досліджено теоретичні засади міжнародного партнерства та зазначено, що організаціям, які орієнтовані на зовнішню взаємодію, потрібно врахувати вплив динамічного розвитку скспільства і здійснювати ретельний аналіз середовища міжнародної взаємодії організації з метою вибору найбільш привабливих для здійснення міжнародної діяльності ділових партнерів.
Автор теоретично обґрунтував та розробив шляхи удосконалення процесу пошуку та вибору міжнародних партнерів організаціями у стратегічному управлінні його зовнішньою діяльністю. Також було встановлено, що вибір міжнародних партнерів є важливим завданням, який активно використовують організації, що прагнуть досягти ефективного здійснення діяльності. Надійні міжнародні партнери є важливою складовою здійснення ефективної діяльності, потужним інструментом досягнення цілей та підвищення прибутковості сучасних організацій, зокрема, освітніх.
Узагальнюючи погляди науковців щодо окресленої тематики, процес вибору міжнародних партнерів визначається як прагнення до встановлення взаємодії двох або більше організацій на міжнародному рівні, яке дозволить всім взаємодіючим партнерам, поєднуючи зусилля, досягти внутрішніх і зовнішніх стратегічних цілей. Аналіз наведених у науковій літературі визначень щодо розуміння сутності проблематики вибору вітчизняними організаціями міжнародних партнерів дозволив виявити підпорядкованість різновидів такої діяльності видам діяльності організацій та уточнити визначення цієї дефініції.
Посилання
ua/pdf/12_2021/7.
Дячков Д. В., Потапюк І. П., Капран І. В. Економічна безпека в системі стратегічного управління підприємством. Економіка та суспільство. 2021. № 24. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article /view/ 173/166.
Клепікова С. В., Яцина М. Г., Другова О. С. Особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств. Економіка, фінанси, право. 2021. № 11. С. 18–22.
Колокольчикова І. В. Стратегічне управління та формування позитивного іміджу суб’єктів господарювання. Інфраструктура ринку. 2021. № Вип. 56. С. 67–70. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals /2021/56_2021 /13. pdf.
Федюнін С. А., Плевако Н. О., Філоненко М. Ю. Управління стратегічним розвитком підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. № 3. С. 45–49.