ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • Світлана Володимирівна Щербина Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-2729-4267
  • Марина Валентинівна Ліпатова Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-6410-1762
  • Ольга Миколаївна Гавриленко Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-4653-8183
Ключові слова: мотивація, діяльнісний підхід, навчальна діяльність, іноземна мова, цілеутворення

Анотація

У статті розглядаються деякі аспекти формування мотивації до вивчення іноземної мови студентами у процесі навчальної діяльності.

Вільне володіння англійською мовою є однією з першорядних та необхідних навичок, що потрібні сучасному спеціалісту в умовах поглиблення відносин між Україною та країнами ЄС. Тому виникає потреба у створенні умов для підвищення мотивації, тому що саме завдяки їй пояснюється інтенсивність у здійсненні дії, активність та ефективність у досягненні результату та мети діяльності, а саме у вивченні іноземної мови.

Метою статті нами визначено теоретичне обґрунтування та практичне застосування деяких аспектів підвищення мотивації студентів у процесі вивчення іноземної мови.

Мотиваційний аспект у вивченні іноземної мови являє собою систему дій, які виконує викладач, з метою викликати зацікавленість, ініціативність та активність у тих, хто навчається, для досягнення найбільш оптимального результату.

Впровадження імітаційно-ігрових методів в навчальний процес актуалізує потребу студентів у вивченні іноземної мови, що базується не тільки на передачі та отриманні знань, а й на їх практичному використанні в іншомовному спілкуванні, викликає зацікавленість та підвищує мотивацію до навчальної діяльності.

На нашу думку, ще одним аспектом, що підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови, є діяльнісний підхід до навчання. У світлі діяльнісного підходу до навчання особливе значення мають активні творчі методи. І значне місце тут посідають дослідницькі проблемні методи. З нашого досвіду роботи, таким методом може виступати науково-дослідна робота студентів з іноземної мови, а саме студентський науковий гурток.

Мотивація до навчання тісно пов’язана з розумінням цілей навчально-виховного процесу.

Отже, нами проаналізовано теоретико-методологічні засади підвищення мотивації у процесі навчання іноземної мови та її деякі аспекти, а саме: поєднання зовнішньої та внутрішньої мотивації студентів до навчання; відповідне цілеутворення; діяльнісний підхід до навчання; розробка та організація творчих, пошукових форм навчання; впровадження комунікативно-імітаційних ситуацій на заняттях з іноземної мови.

Посилання

Бандура А. Теория социального научения. СПб.: Евразия, 2000. 320 с.
Безлюдна В. Мотивації навчання як основна складова оволодіння іноземною мовою студентів немовних спеціальностей. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2013. Ч. 2. С. 32–37.
Бoндаренко Н. Б. Мoтиви oпанування yчнями інoземної мoви як засoбу самoвираження осoбистості: автoреф. диc. нa здoбуття наyк. стyпеня канд. Пед. Наук 13.00.07. К., 2002. 24 с.
Використання ігрових методів у процесі навчання іноземної мови. Щербина С.В. Актуальні питання науки, освіти і суспільства: теорія і практика: збірник тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції (м. Умань, 28 жовтня 2022 р.): 2ч. Умань: ЦФЕНД, 2022. Ч. 1. С. 51–52.
Зaнюк С. С. Пoчуття кoмпетентності y стyдентів тa yчнів як кoмпонент мoтивації yчіння. «Прoблеми зaгальної тa педaгогічної психології». Збірник наукових праць Ін-ту психології імені Г. С. Костюка АПН Укрaїни. Т. ІІ, ч. 2. К.: Вoлинські oбереги, 2000. С. 153–161.6. Зязюн I. А. Мoтивація i мoтиви людськoї пoведінки. Пoчаткова шкoла. 1999. № 6. С. 3–6.
Старовойт Т. П., Григоренко Т.О. Особливості мотивації до вивчення іноземної мови у студентів «немовних» спеціальностей. «Молодий вчений». № 1 (28) Ч. 2. 2016 р. С. 150–154.
Чепурна О. В. Методологічна проблема комплексного підходу у викладанні англійської мови студентам немовних спеціальностей. «Молодий вчений». № 9 (36). 2016 р. С. 242–245.
Щербина С. В., Ліпатова М. В., Гавриленко О. М. Імітаційно-ігрове моделювання майбутньої професійної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022. Випуск 206. С. 241–247.
Covingtоn M. Thе Wіll tо Lеarn: а Guidе fоr Mоtivating Yоung Peоple. Cаmbridge: Cаmbridge Univеrsity Prеss, 1998. 77 p.
EF English Proficiency Index // Электронный ресурс. Режим доступу: URL: http://www.ef.edu/epi/regions/europe/ukraine/.
Gаrdner R. С. Attitudеs аnd Mоtivation іn Second Lаnguage Leаrning W.Е.Lаmbert. Rоwley: Nеwbury Housе, 2012. 451 р.
Kеgan R. Thе еvolving sеlf: Problеm аnd procеss іn humаn devеlopment. Cambridge: Harvard University Press, 2012. 112 р.
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Щербина, С. В., Ліпатова, М. В., & Гавриленко, О. М. (2023). ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 281-287. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-281-287