ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗРОБКИ ТЕХНОЛОГІЇ ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Анотація
Компетентнісний підхід, на засадах якого розбудовується сучасна освіта України активізує до розгляду проблему ставлень. Застосування компетентнісного підходу до патріотизму як комплексної характеристики особистості дозволяє увиразнити систему ставлень, якими може бути представлений/описаний феномен патріотизму.
Актуальність досліджуваної нами проблеми випливає із потреби створення дієвих механізмів виховання патріотизму у студентів університету, як майбутніх громадян країни.
Ефективність виховання патріотизму забезпечується комплексним впливом на особистість (емоційну, мотиваційну, когнітивну, поведінкову сфери), який може бути досягнутий через реалізацію технології виховання.
Мета дослідження полягає у розкритті сутності розробки технології виховання патріотизму студентів університету, обґрунтуванні її структурних компонент: концептуальної, змістової, процесуальної.
Концептуальні засади технології ґрунтуються на філософії патріотизму та методології управління розвитком особистості у процесі освіти, навчання і виховання.
Змістова частина технології оперує поняттями цілі і завдання виховання; зміст матеріалу для аналізу, обговорення; індивідуальні можливості та особисте бачення, індивідуальний досвід та особиста позиція.
Процесуальна частина технології полягає у організації освітньо-виховного процесу з використанням методів і форм взаємодії студентів на різних рівнях; продукуванні активностей (з використанням сторітелінгу, патріотично орієнтованих квестів, флешмобів, участі у волонтерському русі та соціально-патріотичних проєктах); управлінні розвитком і саморозвитком особистості у виховному процесі, його діагностуванні.
Перспективи подальшого дослідження полягають у організації і проведенні пілотного експерименту на предмет визначення педагогічних умов ефективності впровадження технології виховання патріотизму студентів університету.
Посилання
Івченко Ю. В. Соціально-філософський зміст патріотизму. Філософські та методологічні проблеми права, № 1 (11). 2016. С. 154–162 URL: https://philosophy.naiau.kiev.ua/index.php/philosophy/article/view/390/392
Ковальчук А. С. Теоретичні основи поняття «ставлення особистості до дійсності». Вісник післядипломної освіти. «Серія «Соціальні та поведінкові науки», 15 (44), 2021. С. 65–67 URL: https://doi.org/10.32405/2522‐9931‐2021‐15(44)‐65‐77
Колотило М. О. Місія університету в контексті філософсько-освітньої парадигми інформаційного суспільства. Дисертація…кан. філос. наук: 09.00.10 – філософія освіти. Київ: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», 2015. 222 с. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2019/01/Kolotilo.diser_.28.09.2015_14.pdf
Опачко М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів фізики з дидактичного менеджменту. Дис…д.пед.наук: 13.00.04 –теорія та методика професійної освіти. Київ: Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2018. 686 с. URL: https://npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/D_26.053.01/dus_Opachko.pdf
Яворська-Вєтрова, І. Теорія ставлень особистості в сучасних психологічних розвідках. Грааль науки, (4), 2021. С. 521–524. URL: https://doi.org/10.36074/grail-of-science.07.05.2021.096